خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان:

خلا ارتباط دستگاه‌های دولتی با رسانه‌ها محسوس است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: خلا ارتباط و اطلاع رسانی دستگاههای دولتی با رسانه‌ها محسوس است و باید ارتباط دستگاه‌ها با رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری، پایگاه‌های خبری و صدا و سیما بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان افزود: در حال حاضر مجموعه کارگزاران دولت، فعالیت و خدمات بسیار ارزنده‌ای به مردم دارند اما ارتباط و اطلاع رسانی قوی و متناسب با حجم این خدمات با رسانه‌ها ندارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه برای مدیران یک اصل است و چنانچه مدیری به این امر اعتقاد نداشته باشد موفق نخواهد بود.

شاهرخی با بیان اینکه امر اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها باید به عنوان یک اصل در سر لوحه برنامه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد، افزود: اطلاع رسانی عمیق و تاثیر گذار با اقدامات تبلیغاتی متفاوت است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تمجید مدیر توسط روابط عمومی‌ها را درد آور‌ترین مشکل کار این حوزه دانستو افزود: روابط عمومی‌ها باید با بیان خدمات دولت به مردم و تدوین برنامه جدی برای فعال کردن اطلاع رسانی عملکرد دستگاههای دولتی کوشا باشند و نباید تنها به ارسال پیامک و برخی تبلیغات محیطی اکتفا کنند.

وی افزود: پایگاههای اطلاع رسانی برخی دستگاه‌ها آنچنان که باید به روز نیست و یا متولی ندارد به نحوی که از این ظرفیت بزرگ، به ندرت استفاده شده است. خلا ارتباط و اطلاع رسانی دستگاههای دولتی با رسانه‌ها

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای بیان خدمات دولت و دریافت نظرات مردمی به منظور ارائه خدمات بهتر، استفاده شود که در این زمینه خلا وجود دارد.

شاهرخی تاکید کرد: چنانچه افکار عمومی را متوجه واقعیت‌ها کرده و مسایل به صورت شفاف و صادقانه بیان شود، باعث همراهی مردم خواهد بود و در غیراینصورت توقعات مردم برآورده نمی‌شود و مسئولان نیز موفق عمل نکرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و ضرورت اطلاع رسانی در خصوص اقدامات این موضوع، گفت: این انتخاب ناشی از عملکرد دولت در استان بوده که باید به درستی تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید آستانه تحمل خود را بالا برده و از هر نقدی عصبانی نشوند.

شاهرخی با بیان اینکه مدیران باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و با هر نقدی موضع خصمانه نداشته باشند چراکه در بسیاری از موارد، رسانه‌ها عناصر دلسوزی هستند که می‌توانند کمک مهمی برای مدیریت باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان باتاکید بر افزایش نشست‌های خبری دستگاههای دولتی بیان کرد: همچنین در تبلیغات محیطی بسیار ضعیف عمل شده است.

شاهرخی تنگناهای مالی و کمبود نقدینگی را دلیلی مناسبی برای عدم همکاری با رسانه‌ها نداست و افزود: برنامه عملیاتی استان در زمینه اطلاع رسانی، تدوین و اجرای آن ماهانه ارزیابی شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی لرستان به برگزاری برنامه هفته فرهنگی لرستان در تهران اشاره کرد و گفت: محل قطعی این برنامه مشخص و پارک گفتگوی تهران برای این امر درنظر گرفته شده است که در این راستا برگزاری دو همایش اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی قطعی شده و پیشنهاداتی برای برگزاری همایشی دیگر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن پیشینه فرهنگی لرستان و معرفی ظرفیت‌های آن به دیگران برای تبدیل شدن لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری است، افزود: هفته فرهنگی استان با ۱۱۰ غرفه نیمه دوم مردادماه در تهران برگزار می‌شود که باید به صورت مناسب اطلاع رسانی شود.

شاهرخی افزود: در همایش فرهنگی، اجتماعی هفته فرهنگی لرستان از مفاخر بزرگ استان تجلیل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: در هفته دولت امسال قصد داریم برنامه‌ای شبیه هفته فرهنگی لرستان در محل پارک زیبا کنار برای هم استانی‌ها برگزار کنیم که تمامی دستگاه‌های دولتی استان باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس شورای اطلاع رسانی لرستان بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای بیان خدمات دولت تاکید کرد و افزود: فضای مجازی هم می‌تواند یک فرصت و هم تهدید باشد که باید تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کرد لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از فرصت‌های پیش آمده در فضای مجازی برای بیان خدمات دولت استفاده کنند.

 وی با انتقاد از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کمرنگ بودن اطلاع رسانی، اظهارداشت: میان مطبوعات و دستگاههای دولتی استان گسست وجود دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این امر را ساماندهی کند.

وی به وجود گسست بین مطبوعات و دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و بیان داشت: بار‌ها از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خواسته‌ایم برای رفع این گسست ورود پیدا کرده و این موضوع را ساماندهی کند که تا کنون شاهد چنین موضوعی نبوده‌ایم لذا مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان باید با حضور افراد تاثیرگذار جامعه مطبوعاتی استان جلسه‌ای برگزار کرده و مسائل این حوزه را رفع کنند.

کد خبر : ۳۸۳۵۴۳