خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

۶ هتل نیمه‌تمام لرستان تکمیل و تجهیز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۳۱۵

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه میراث فرهنگی ۶ هتل نیمه‌تمام لرستان تکمیل و تجهیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمدرضا اسدی با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی لرستان در حوزه میراث فرهنگی افزود: در این راستا شش هتل نیمه تمام  استان شامل صخره ای، شاپورخواست ، بام لرستان، ناصری، تابان خرم آباد، نعمت الهی بروجرد تکمیل و تجهیز خواهند شد.

وی با اشاره به تکمیل و تجهیز مجتمع های‌اقامتی و پذیرایی‌شهرستان‌های چگنی، بروجرد و دورود،  تصریح کرد: واگذاری پنج پروژه عمرانی بر اساس ماده ۲۷  شامل کمپ گردشگری زاغه خرم آباد، کمپ کهمان الشتر، کمپ کوهدشت، مجتمع بین راهی تنگ ملاوی و کمپ پلدختر در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی استان لرستان نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عملیاتی خواهند شد.

وی گفت: این پروژه ها در صورت تأمین اعتبارات و تسهیلات لازم طی سالهای ۹۵ و ۹۶ به اتمام و بهره‌برداری خواهند رسید.

اسدی تصریح کرد:پروژه های اقتصاد مقاومتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه کمیته عمرانی، اقتصادی و برنامه ریزی قرار دارند و مرمت جامع، احیاء و واگذاری سه بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا کاروانسرای «گوشه شهنشاه» خرم آباد، کاروانسرای «چمشک پلدختر » و خانه «مغیث الاسلام» بروجرد از جمله پروژه هایی بوده که بخش خصوصی واگذار می شوند.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: همچنین تکمیل و تجهیز دو موزه مردم شناسی «قوم لک قلعه مظفری» شهرستان الشتر و صنایع دستی و هنر های سنتی خانه «آخوند ابو» خرم آباد از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی استانلرستان است.

وی عنوان کرد: همچنین ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در شهر خرم آباد، توسعه و ترویج صنایع دستی در روستاهای هدف صنایع دستی، پرداخت تسهیلات برای توسعه مشاغل کوچک خانگی از دیگر طرح ها و برنامه های در دستور کار در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز