خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

100 نمازخانه سال‌جاری در مدارس لرستان ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۱۸۳

استاندار لرستان گفت: 100 نمازخانه سال‌جاری در مدارس استان لرستان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در ستاد اقامه نماز استان لرستان افزود: دانشگاه پیام‌نور استان امسال باید هزینه ساخت مسجد پردیس دانشگاه کمالوند را به عهده بگیرد.

وی اظهار داشت: کمیته‌امداد استان با همکاری بهزیستی و آموزش وپرورش نیز 4 مهدکودک قرآنی را برای آموزش مفاهیم قرآنی و مهدوی در سطح استان راه‌اندازی کنند.

بازوند با بیان اینکه سال‌گذشته در امر برگزاری نماز جماعت در سطح شهرهای استان کارهای خوبی انجام شد، تصریح کرد: ولی با توجه به هجمه‌های زیاد دشمنان اقامه‌نماز در جامعه باید از سوی مسئولان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار لرستان بیان کرد: صدا‌وسیما نیز باید نسبت به پخش برنامه‌هایی در زمینه اقامه نماز و فرهنگ‌سازی در این راستا اقدام کند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها شرکت در نماز جمعه و نمازهای جماعت ادارات را جدی گرفته و بازرسی استان نیز در ارزشیابی مدیران ملاک شرکت در نماز جماعت را قرار بدهند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال‌تحصیلی گذشته 165 هزار نفر از 310 هزار دانش‌آموز استان در مسابقات آموزشی قرآن، نماز، اذان و احکام شرکت کردند.

محسن یوسف‌وند اظهار داشت: 4 هزار و 200 آموزشگاه در سطح استان وجود دارد که یک‌هزار و 650 مورد از این آموزشگاه‌ها دارای نمازخانه مستقل هستند و مابقی در فضای‌های مشترک اقدام به برگزاری نماز جماعت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال تحصیلی 94 -95 هشت هزار مترمربع فرش از سوی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس برای نمازخانه‌های مدارس استان اهدا شد.

یوسف‌وند تاکید کرد: در صورت تامین روحانی و امام جماعت برای برگزاری نماز در مدارس استان ظرفیت برگزاری این فریضه در تمام 3 هزار و 650 مدارس سطح استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز