خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی لرستان:

27 اکیپ بر مراکز عرضه مواد غذایی در لرستان نظارت می‌کنند

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان 27 اکیپ ثابت و سیار بر مراکز عرضه مواد غذایی در دامپزشکی لرستان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، ابراهیم توکلی روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا 12 اکیپ ثابت و 15 اکیپ سیار استانی و شهرستانی نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در قالب 43 نفر نیرو بر تمامی مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها و همچنین هتل‌ها، رستوران‌ها و کبابی‌ها، خودروهای حمل فرآورده خام دامی، سرد خانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور نظارت خواهند کرد.

وی گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی لرستان بر مراکز تولید، استحصال، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان آغاز شده است .

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان تصریح کرد: بازرسان دامپزشکی با نظارت ویژه در مراکز مذکور هر گونه تخلفی را بلافاصله در محل رسیدگی و با موارد غیر بهداشتی برخورد قانونی می‌کنند.

توکلی اظهار کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار در 12 شهرستان استان لرستان نیز نظارت‌های بهداشتی را بر عهده دارند و اداره کل دامپزشکی استان لرستان همه ساله به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی را اجرایی کرده است.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان گفت : شهروندان، گوشت مصرفی خود را صرفاً از مراکز عرضه معتبر و مجاز که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی هستند تهیه و برای حفظ سلامت خود از خریدن گوشت کشتار غیر مجاز جداً خودداری کنند. 

توکلی بیان کرد :هرگونه موراد تخلف را به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و یا به سامانه تلفنی 1512 اطلاع دهند تا بلافاصله تیم های بهداشتی خود را به محل اعزام کنند. 

کد خبر : ۳۷۹۸۵۵