خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

مدیریت غیرمتخصص عامل پسرفت ورزش لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۳۰۱

پس از تغییر و تحولاتی که مهر ماه سال 93 در اداره کل ورزش و جوانان لرستان انجام شد، ورزش‌لرستان درکشاکش‌جابجایی‌های مدیریتی آبستن رویدادهایی شد که ورزش استان را در مسیر رشد و پیشرفت قرار نداد و لازم است دلایل این پسرفت مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ورزشکاران لرستان باتوجه به ژنتیک و اقلیم کوهستانی که در آن زندگی می‌کنند، دارای استعدادهای فراوانی هستند و متأسفانه با وجود نیروی انسانی و استعدادهای خدادادی فراوان، ورزش لرستان دارای مشکلات فراوانی بوده و این سئوال پیش می‌آید  که با وجود این همه بسترهای مناسب چرا باید با سوء مدیریت و انتصاب‌های ناکارآمد به جای پیشرفت شاهد پسرفت ورزش لرستان باشیم.

ورزش لرستان نیازمند مدیران توانا، دلسوز و خوش فکری بوده که تنها هدف‌شان پیشرفت و اعتلای ورزش باشد و نمی‌توان با انتصاب مدیران بر مبنای قوم گرایی و همشهری مداری راه به جایی برد، چرا که مدیریت علم و هنری است که تعهد، تخصص و کارآیی آن را تضمین می‌کند.

هم اکنون جایگاه و پایگاه نیروی انسانی متخصص در حوزه ورزش لرستان کمرنگ و بعضا در حد بسیار پایینی است. سیل ورود مدیران و افراد بعضا غیرمتخصص به مدیریت هیات‌های ورزشی استان روز به روز بیشتر شده و معلوم نیست در صورت جابجایی این مدیران به پست‌های بالاتر و خروج‌شان از استان چه سرنوشتی درانتظار این هیات ها است؟

محمد نقدی سپهوند، مربی جودو استان لرستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد افزود: استان لرستان قهرمانان ورزشی فراوانی را تحویل تیم ملی در رشته های مختلف داده است و متاسفانه نبود زیر ساخت‌های صنعتی و نبود اسپانسر همیشه ورزش استان را آزار داده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه سوء مدیریت از عمده دلایلی است که همیشه ورزش استان لرستان از آن متضرر شده و عمده دلیل آن هم وجود افراد نا آگاه و ناکارآمد در راس هیات ورزشی است.  

 مربی تیم ب کوراش ایران در مسابقات جهانی کوراش 2015  اظهار داشت: افرادی با سیاست و سیاست بازی و با وعده‌های آنچنانی سکان مدیریت ورزش این استان را بدست گرفته اند و عمدتا تنها کاری که می‌کنند عزل و نصب و جابه جایی کارمندان و روسای هیت‌های ورزشی است که با اهداف و منافع این مدیران همسو نیستند.

مربی سابق تیم‌های جودو استان در همه رده‌های سنی با انتقاد از عملکرد مدیریت فعلی حوزه ورزش لرستان افزود: مدیرکل فعلی استان لرستان است با تصمیمات خود باعث عدم موفقیت ورزش استان شده و متاسفانه کسانی که چنین مدیرانی را انتخاب می کنند هرگز پاسخگوی انتخاب خود نیستند.

محمد نقدی سپهوند تصریح کرد: اگر نگاهی به سهمیه بدست آمده المپیک و پارالمپیک بیندازیم شاهد نزول ورزش استان بطور جدی خواهیم بود.

این مربی جودو استان افزود: در پارالمپیک نیز ما چند سهمیه داریم که اکثر ورزشکاران از شرایط ورزش و مدیریت آن ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه مدیر کل ورزش استان با آنکه بیش از یک میلیارد تومان بودجه از ماده 88 بدست آورده، افزود: مدیریت فعلی فقط کمک به هیات های نور چشمی خود را مد نظر داشته و اکثر هیات های  دیگر از کمبود بودجه رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه مدیریت ورزش استان در جلسه معارفه خود اظهار داشتند وامدار کسی نیستند، تاکید کرد: مدیریت فعلی دقیقا خلاف آنچه گفته‌اند عمل می‌کنند و معاونین و نورچشمی های خود را از شهرها و جناح‌های خاص انتخاب کرده‌اند و هیچ توجهی هم به شایسته سالاری که همیشه مورد توجه مقام معظم رهبری است ، نداشته اند.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از تجربه و دانش قهرمانان و نخبگان ورزش که طی سال‌های متمادی حضور در میدان‌های مختلف ورزشی و ممارست به دست آمده است، در اغلب جوامع در اولویت قرار دارد، افزود: این مدیریت ناکارآمد در سال‌های اخیر باعث کناره گیری، دلسردی و بی‌انگیزه شدن قهرمانان ورزشی از ورزش شده و اگر به همین منوال ادامه داشته باشد، استفاده از دانش و تخصص نخبگان و قهرمانان ورزش استان  کم‌کم به دست فراموشی سپرده می‌شود.

 وی با بیان اینکه فقر ناشی از ضعف مدیریت ورزش در سطح کلان مطرح است، اظهار داشت: گماردن افراد غیر ورزشی و غیر مسئول در رده های مدیریتی ورزش تبعاتی غیر از این نمی‌تواند داشته باشد و چرا که به مانند سایر استان‌ها در استان ما کمیته‌های تخصصی جهت پیگیری امور باشگاه‌ها تشکیل نمی شود.

محمد سپهوند اظهار داشت: تغییر و تحولات مدیریتی و عزل و نصب‌های پی در پی در ورزش استان طی دو سال اخیر نفع آن چنانی برای ورزشکاران و ورزش لرستان نداشته است‌ و آب سردی بر پیکر بی‌رمق ورزش  استان لرستان ریخته است تا بی رمق و خسته چشم به آینده بدوزد، ، آینده ای که هر روز کم رنگتر از دیروز جلوه می‌کند و این بار از استاندار و مجمع نمایندگان‌جدید تقاضا داریم‌ به مقوله ورزش و مدیریت آن ورود کند تا بیش از این ورزش این استان به نابودی کشیده نشود.

به گزارش ایلنا،نبود پروژه‌های جدید ورزش، بی‌سر و سامانی و بلاتکلیفی بعضی هیأت‌های ورزشی، نبود طرح‌های تحقیقاتی پژوهشی و عدم همکاری با دانشجویان و مراجعان، انحلال تیم‌های فوتبال استان، نبود برنامه‌ای مدون برای بازسازی اماکن فرسوده ورزش در استان، بی‌اهمیتی و بی‌تفاوتی به استقبال و تجلیل از قهرمانان، رها کردن قهرمانان بعد از قهرمانی، عدم مداخله مدیرکل در اختلافات برخی هیأت‌ها و فدراسیون‌ها، طولانی شدن احداث ورزشگاه بزرگ خرم‌آباد طی سال‌های اخیر،  پایین بودن میزان سرانه ورزش استان،  عدم به کارگیری نیروهای متخصص و با انگیزه در بخش‌های مختلف ورزش، عدم سرکشی به اماکن ورزشی و عدم تلاش در جهت رفع موارد نقص آن‌ها، از جمله معضلات و زمزمه‌های ورزش لرستان است که موارد مطرح شده از جمله انتظارات جامعه ورزش لرستان به حساب می‌آیند که حداقل انتظار می رود برای حل آنها گام های استوارتری از سوی مدیریت ورزش استان برداشته شود.

 یک مدیریت کارآمد باید بتواند با تصمیمات درست و تحولات به موقع از عهده وظایف خود به خوبی برآید و سیستم خود را کارآمد کرده و از انزوا و ناکارآمدی سیستم تحت کنترل خود جلوگیری کند.

گزارش از: سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز