خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

توسعه بخش کشاورزی لرستان 338 میلیارد سرمایه نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۳۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از نیاز 338 میلیارد تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، عبدالرضا بازدار روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور محمود حجتی وزیر کشاورزی برگزار شد، افزود: سه هزار و 338 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی و دو هزار و 420 میلیارد ریال در قالب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای باید تامین شود.

وی با تشریح برخی طرح های اقتصاد مقاومتی ادامه داد: برای تکمیل شش ایستگاه پمپاژ آب 90 میلیارد ریال نیاز است و پیش بینی می شود تا دو سال آینده با تخصیص اعتبار، 14 هزار و 700 هکتار شبکه فرعی آبیاری ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: همچنین در برنامه ریزی های انجام شده باید تا سال 96، 9 هزار هکتار اراضی سنتی کشاورزی به سامانه سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شود.

بازدار تولید کشاورزی استان در سال گذشته را 2.7 میلیون تن برشمرد و گفت:گندم، ذرت دانه ای، شکر، حبوبات، محصولات دامی، طیور و شیلات در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اولویت های این استان در سال های 95 و 96 است.

وی اضافه کرد: پیش بینی تولید گندم در سال جاری و سال آینده به ترتیب 448 و 481 هزار تن است و تولیدات دامی از 26 هزار و 300 تن در سال 95 به 26 هزار و 900 تن افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه لرستان 5.7 درصد تولیدات آبزی کشور را دارد، اظهار کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده ضریب مکانیزاسیون از 1.1 درصد به 1.62 اسب بخار افزایش یابد.

بازدار گفت: در حال حاضر از 185 هزار هکتار اراضی آبی، تنها 20 درصد معادل 39 هزار هکتار به سیستم های نوین مجهز شده که از سال گذشته 500 میلیارد ریال بدهی پیمانکاران در این راستا پرداخت نشده است.

وی اظهار کرد: باید تا دو سال آینده نیز 9 هزار هکتار به سیستم های آبیاری نوین مجهز شوند.

 وی میزان تولید محصولات زراعی، دامی و باغی استان در سال گذشته را 2.7 میلیون تن برشمرد و اظهار داشت: سطح زیر کشت محصولات زراعی لرستان در سال حدود 586هزار هکتار و محصولات باغی 52هزار هکتار است.

وی به شناسایی 127طرح راکد و نیمه تمام در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی لرستان قصد دارد در سال 95 تعداد71 واحد و در سال 96تعداد56 واحد راکد و نیمه تعطیل بخش کشاورزی را احیا کند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به برنامه ریزی های این سازمان برای توسعه محصولاتی چون گندم، دانه های روغنی، شکر، حبوبات و ذرت دانه ای در سال زراعی95-96 و 96-97اشاره کرد و بیان داشت: برای این منظور تجهیز و نوسازی اراضی، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس، افزایش تولید در محیط های گلخانه ای، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و ... در دستورکار قرار گرفته است.
 
بازدار با اشاره به اینکه پیش بینی می شود میزان خرید گندم در استان طی سال زراعی 95-96حدود 448 هزار تن باشد، افزود: پیش بینی می شود در سال جاری 26هزار و300 تن و در سال 96 حدود26 هزار و 900 تن گوشت قرمز خریداری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان راه اندازی مجتمع دیناروند را از برنامه های این سازمان برای افزایش کشت محصولات گلخانه ای دانست و گفت: توسعه و کشت داروهای گیاهی به ویژه کشت زعفران و توسعه باغات در اراضی شیب دار نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
 
بازدار ضریب مکانیزاسیون لرستان را 1.1درصد دانست و افزود: بناست در سال 96 این ضریب را به 1.69 درصد ارتقاء دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه در استان ۱۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی هستند، عنوان کرد: 39 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبی تحت فشار مجهز شدند که برای این اقدام از سال گذشته مبلغ50میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه مطابق هدف گذاری این سازمان بناست در سال95 و 96 حدود 9 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شوند، تصریح کرد: برای اجرای عملیات آبخیزداری در لرستان قرار است در سال 95 حدود 60 هزار هکتار از اراضی استان در دستورکار قرار گیرد.
 
بازدار به تهیه بسته های گندم در سطح استان، شهرستان و مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: برای این منظور ظرفیت هر مرکز خدمات سنجیده شده و بسته گندم هر مرکز خدمات را مشخص کرده ایم تا بتوانیم به چشم انداز خود در برنامه های سازمان دست یابیم.
 
وی به شناسایی سه پروژه استانی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ساخت شش ایستگاه پمپاژ آب در استان در دستور کار بوده که برای بهره برداری از آن ها حدود 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در برنامه سال 95-96 ساخت 14 هزار و 700 هکتار شبکه فرعی پیش بینی شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به در دست ساخت بودن دو واحد گاوداری بزرگ در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: گاوداری شش هزار راسی شهرستان دلفان و گاوداری دو هزار راسی شهرستان الیگودرز در حال اجرا هستند که با راه اندازی این دو واحد میزان تولید گوشت قرمز در سال 96 به 30 هزار تن خواهد رسید.
 
بازدار میزان تسهیلات لازم برای توسعه کشاورزی استان در سال 95-96را338 میلیارد تومان برشمرد و افزود: برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی استان در بخش کشاورزی 242 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای نیاز داریم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز