خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست کشور مطرح کرد:

میزان آلودگی هوا به وضعیت قابل کنترل تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۲۰۶

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور گفت: در بحث آلودگی هوا در کل کشور موفق شدیم آلودگی هوا را از حالت بغرنج غیر قابل حل به وضعیت قابل حل و با کیفیت بهتر تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سعید متصدی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مدیران محیط زیست کشور که در محل دفتر استاندار لرستان برگزار شد، افزود: در زمینه کاهش آلودگی هوا موفقیت های زیادی داشته ایم و آلاینده‌های صنعتی در کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تقابل‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته باعث تخریب محیط زیست در بسیاری از شهرها و استان های کشور شده است، اظهار داشت: تخریب هایی که در گذشته صورت گرفته است جبران ناپذیر بوده و امروز با مسائلی همچون آلودگی هوا، خاک، رودخانه و آلودگی های صوتی و امواج مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از شروع به کار دولت تدبیر و امید شاهد فعالیت‌های خوبی در زمینه های اقتصادی و اجتماعی زیست محیطی بوده ایم، افزود: روندی که سازمان حفاظت محیط زیست در دو سال اخیر دنبال کرده بر پایه تعامل بین دستگاه های مختلف بوده زیرا برای داشتن محیط زیستی پویا و استفاده آیندگان از آن تعامل همه دستگاه ها و نهادها لازم است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: بنزن از آلاینده های سرطان زا بوده که حذف بنزن و کاهش میزان غلظت آن یکی از اقدامات ما در راستای کاهش آلاینده ها بوده است و دولت با افتخار اعلام می کند در زمینه کاهش آلودگی هوا موفقیت های زیادی نسبت به گذشته داشته است.

متصدی افزود: در تمامی شهرهای کشور بنزن و آلاینده ناشی از مصرف بنزین غیراستاندارد نقش ایفا می کرد که ما امروز آن را به طور کامل حذف کرده ایم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرهای کشور شاهد افزایش تعداد روزهای سالم و پاک هستیم، بیان داشت: در سال های گذشته همیشه اعلام می کردیم آلودگی هوا رو به افزایش است اما امروز می توانیم اعلام کنیم آلودگی هوا در کشور کاهش یافته است

لرستان جایگاه مهم و باارزشی در صنعت گردشگری دارد

 متصدی به موفقیت های بدست آمده در کاهش میزان آلاینده های صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: لرستان اولین استان کشور بوده که در حال پایش 100 درصد صنایع صنعتی خود است و این افتخاری برای کشور و سازمان محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه هایی همچون پایش آنلاین، کنترل صنعتی و ... دنبال شده است، اضافه کرد: این اقدامات در عمل اتفاق افتاده و این مسیر با پشتکار ادامه خواهد یافت.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور طبیعت بکر لرستان را در ایجاد توسعه تاثیرگذار دانست و گفت: وجود نیروی انسانی متخصص، منابع سرشار طبیعی و موقعیت استراتژیک لرستان باعث شده این استان به قطب توسعه ای مناسب تبدیل شود لذا باید تلاش شود روند توسعه در این استان تسهیل شود.

متصدی تصریح کرد: هنگامی که توسعه در کنار محیط زیست قرار می گیرد بخش هایی که مانع بکر بودن طبیعت می شوند را کنار زده و حذف می کند به عنوان مثال یکی از معضلات بیکاری هجمه بیکاران به طبیعت بوده که توسعه با ایجاد اشتغال مانع از تخریب طبیعت می شود.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت هجمه هایی که به محیط زیست وارد می شود اقداماتی صورت گرفته است، ادامه داد:  این راهکارها شامل ارزیابی زیست محیطی، استانداردهای زیست محیطی و ضوابط زیست محیطی است که برای مقابله با توسعه درست نشده بلکه برای رساندن توسعه به نقطه تعادل طبیعت و توسعه درست شده اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها به مواهب طبیعی نه به عنوان منبع مصرفی بلکه به عنوان منبع ماندگار نگاه می کنند، عنوان کرد: مطابق این نگاه با ایجاد صنعت گردشگری از زیبایی های یک جاذبه گردشگری درآمد ایجاد می شود.

متصدی اضافه کرد: بسیاری از این کشورها فاقد منابعی چون نفت، معدن و ... هستند ولی درآمد سالانه آن ها سه تا چهار برابر درآمد نفتی کشور ماست لذا ما باید به سمت استفاده از صنعت گردشگری در کشور پیش رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز