خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنعت و تجارت استان لرستان خبر داد:

راه‌اندازی 5 مجتمع کارگاهی فرش در استان لرستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: ۵ مجتمع کارگاهی فرش در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم‌آباد، محمدرضا صفی‌خانی ظهر امروز در جلسه رئیس مرکز ملی فرش ایران با فعالان صنعت فرش استان لرستان که در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان برگزار شد اظهار داشت: پنج مجتمع کارگاهی فرش به‌ عنوان بخشی از برنامه اقتصاد مقاومتی این اداره کل در استان تشکیل می‌شود که در این راستا سرمایه‌گذار راه‌اندازی این مجتمع‌ها نیز تعیین‌ شده است.

وی با بیان اینکه صنعت فرش استان لرستان در ماه‌های اخیر متحول شده است افزود: انجمن طراحان فرش در استان ایجادشده است و در حال حاضر مشکلی برای طراحی فرش نداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به وجود بیش از 7.5 میلیون رأس گوسفند در استان لرستان با میانگین تولید یک تا 1.5 کیلوگرم پشم توسط هر گوسفند اشاره کرد و گفت: پشم تولید شده در استان به‌ صورت خام و به ازای هر کیلو هشت هزار تومان خارج و در استان‌های دیگر پس از فرآوری و رنگرزی با قیمت 50 تا 70 هزار تومان وارد می‌شود و با این‌حال اگر زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شود هم ارزش‌افزوده پشم در استان افزایش می‌یابد و هم هزینه تمام‌شده برای تولید فرش کاهش می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های استاندار لرستان در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است صنعت فرش استان  به یک صنعت شکوفا و اشتغال‌زا تبدیل شود.

کد خبر : ۳۶۷۹۳۸