خبرگزاری کار ایران

فائزه هاشمی در خرم‌آباد:

مجلس نهم، مانع بزرگی برای دولت روحانی است/ باید از تکرار تجربه ناموفق 84 جلوگیری کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۳۵۰

فائزه هاشمی تاکید کرد که باید دست به دست هم داد و تجربه موفق 92 و مرحله‌اول انتخابات سال 94 را تکرار کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، فائزه هاشمی‌رفسنجانی عصر سه‌شنبه در مراسم سخنرانی حمایت از لیست امید حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی در دور دوم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی افزود: اگر قرار است دولت‌یازدهم پیروز و موفق باشد و سال 96 نیز، روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شود باید اقدامات مهمی انجام دهد و موفقیت وی در صورتی است که مجلس را همراه با خود داشته باشد.

وی اظهار داشت: مرحله اول در شهرهای بزرگی همچون تهران، شیراز، یزد و اصفهان اصلاح‌طلبان با هم یک‌صدا شدند و درباره رأی به یک لیست به توافق رسیدند و پیروز شدند.

فائزه هاشمی با بیان اینکه باید مجلسی همراه با دولت داشته باشیم، گفت: درصورتی که مجلسی همراه با دولت نداشته باشیم برجام کمکی به رشد و توسعه ایران نمی‌کند.

وی ادامه داد: حتی نداشتن یک نماینده همسو در مجلس به ضرر اصلاح‌طلبان است، پس باید دست به دست هم داد و تجربه موفق 92 و مرحله‌اول انتخابات مجلس در سال 94 را تکرار کرده و از تکرار تجربه ناموفق 84 جلوگیری کنیم.

فائزه هاشمی گفت: بنا بر آمار، مرحله نخست انتخابات مجلس دهم بیش از 80 نامزد اصلاح‌طلب، کمتر از 60 اصولگرا و 50 نفر مستقل انتخاب شدند و چنانچه موفق به افزایش تعداد اصلاح‌طلبان شویم، علاوه بر کمک به دولت برای انجام اصلاحات، موانع احتمالی پیش روی آن نخواهد بود. خرم آبادی‌ها شانس انتخاب دو نماینده در لیست امید را دارند بنابراین اگر دنبال پیروزی هستیم باید به این لیست رای دهیم. 

وی با بیان اینکه انجام هر کاری در مجلس نیاز به رأی اکثریت دارد، تصریح کرد: اگر این مهم را داشته باشیم می‌توانیم حامی دولت روحانی باشیم. 

فائزه هاشمی اضافه کرد: دور دوم انتخابات مجلس دهم، تک رأی دادن معنا ندارد و باید به تمامی اعضای لیست امید رأی داد چراکه تک رأی به معنای شکست انتخابات است. اگر قرار است در انتخابات وحدت خود را حفظ کنیم و با اطمینان کامل برنده شویم باید به لیست امید رأی دهیم. 

وی حمله به سفارت‌عربستان را اشتباه و در راستای ایجاد بدبینی بین‌المللی نسبت به جمهوری اسلامی دانست و گفت: برخی در حال حاضر قصد دارند جهان را علیه دولت تدبیر و امید حساس کنند. 

فائزه هاشمی ادامه داد: اگر خواهان رشد و تعالی کشور هستیم باید به قدرت اقتصادی و سیاسی برسیم و ایران باید با منابع مهم اقتصادی که دارد حرف اول را در دنیا بزند. 

وی افزود: ایران باید به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود که برای این مهم باید دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در کشور نهادینه شود. 

فائزه هاشمی در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر تلاش کنیم می‌توانیم با کمک دولت، توسعه را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز