خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد:

بازنگری قانون انتخابات توسط وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۲۱

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بازنگری قانون انتخابات به صورت جدی در دستور کار وزارت کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمدحسین مقیمی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران لرستان که با حضور استاندار لرستان و برخی از معاونین استانداری لرستان برگزار شد، افزود : مراحل مختلف نظارت و اجرا و برگزاری انتخابات به صورت ماشینی و دستی نیازمند بازنگری است و با دستور وزیر کشور تهیه لایحه جامع انتخابات در دستور کار قرارگرفته است. 

وی با بیان اینکه امروز دومین جلسه در زمینه بازنگری قانون انتخابات برگزار شد، افزود: این لایحه ظرف سه تا چهار ماه آینده نهایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: امید است ظرف چند ماه آینده این لایحه با استفاده از نظرات صاحب نظران دانشگاه ها ، نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و صاحب نظرانی که قبلا در این راستا فعالیت داشتند، تهیه شود. 

 وی تصریح کرد: قانونی باید به تصویب برسد که برای برگزاری چهارانتخابات حساس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستاها این قانون برای هر چهار انتخابات مبنا باشد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه سیاست های کلی نظام انتخابات کشور سال گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید، افزود: در این راستا سندی بالادستی تهیه شده که لایحه با توجه به این سند تنظیم خواهد شد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در دور اول انتخابات 221 نفر به مجلس شورای اسلامی راه یافتند، اظهار داشت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 136 نفر برای کسب 68 کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند و تکلیف 68 کرسی در دهم اردیبهشت در 55 حوزه انتخابیه مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات 10 اردیبهشت ماه آینده در ازای هر کرسی مجلس دو داوطلب با هم رقابت می کنند که حجم کار نسبتا به دوره قبل کمتر شده است، اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات تکلیف 24 درصد از کرسی‌های مجلس یعنی حدود یک چهارم نمایندگان مشخص خواهد شد .

راهیابی 221 نماینده در انتخابات هفتم اسفند ماه به مجلس 

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه کشور اظهار داشت: انتخابات هفتم اسفند ماه در ۳۱ حوزه انتخابیه کشور برگزار و در این راستا ۲۲۱ نفر راهی مجلس شدند. 

محمد حسین مقیمی با بیان اینکه تبلیغاتی گسترده ای در انتخابات هفتم اسفند ماه برگزار شد، افزود: همه حامیان نامزدها در دور نخست انتخابات سخنرانی و جلسات تبلیغات گسترده برگزار کردند و در امر انتخابات و تبلیغات نامزدها و حامیان این افراد هیچکس با محدویت تبلیغاتی مواجه نبود و تنها دو یا سه مورد سخنرانی برگزار نشد که امری طبیعی است. 

مقیمی با تاکید بر اینکه استانداران و فرمانداران در راستای برگزاری انتخابات مرحله اول به خوبی عمل کردند، تصریح کرد: انتخابات هفتم اسفند ماه با کمترین مشکل امنیتی و چالش برانگیز برگزار شد که این موفقیت نتیجه فعالیت بسیار خوب نیروهای برقرار کننده نظم و امنیت در شوراهای تامین ،فرمانداران و استانداران در کل کشور بود.

مقیمی با بیان اینکه خوشبختانه در دور نخست انتخابات با کمترین مشکلات امنیتی و مسائل حاشیه ای روبرو بودیم، گفت: این امر نیز نتیجه فعالیت بسیار خوب نیروهای اجرایی انتخابات بوده چرا که انتخابات با نظم و امنیت بسیار خوبی برگزار شد.

مقیمی با بیان اینکه تنها در یک حوزه انتخابیه فرعی کشور ابطال انتخابات را داشتیم گفت: ۳۱ حوزه انتخابیه کشور همگی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۲۵۰ حزب و گروه سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد احزاب و گروه های سیاسی کشور بالا بوده و این در حالیست که تعداد آنها در دنیا محدود بوده و احزاب قوی تری شکل می گیرند.

وی با بیان اینکه باید با اقدامات لازم به گونه ای عمل شود که فعالیت احزاب در طول سال بلامانع باشد، گفت: در این راستا فعالیت احزاب در چارچوب قانون آزاد بوده و هر موقع از سال فعالیت داشته باشند آزاد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز