خبرگزاری کار ایران

رشد 29 درصدی اقامت گردشگران در پلدختر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اقامت بالغ بر 28 هزار نفر در شهرستان پلدختر طی ایام نوروز تا دهم فروردین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، غلامرضا سلیمانی که در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان پلدختر به عنوان حلقه ارتباطی استان‎های خوزستان و ایلام و همچنین آثار متنوع تاریخی و طبیعی نقش بسزایی در اقامت گردشگران دارد.

 وی اضافه کرد: طبق آمار دریافت شده تا دهم فروردین 95 بیش از 28 هزار نفر در پلدختر اقامت داشته‎اند که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.

سلیمانی ادامه داد: از آغاز تعطیلات نوروز تا دهم فروردین بالغ بر 3500 نفر از غار دستکند کوگان نیز بازدید کرده‎اند. 

وی همچنین با اشاره به ایجاد دو کمپ اسکان گردشگر با همکاری هلال احمر و شهرداری پلدختر در منطقه تنگه فنی و پارک ولایت این شهر،تصریح کرد: تا کنون بیش از سه هزار نفر در این کمپ‌ها اقامت داشته‌اند.

سلیمانی از برپایی سیاه چادر محلی به همراه عرضه صنایع دستی و سوغات محلی در کنار این کمپ ها خبر داد و  گفت: در کنار کمپ‌های راهنمایان نوروزی اقلام تبلیغاتی متعددی از جمله نقشه راهنمای گردشگری، کتابچه معرفی آثار تاریخی و طبیعی شهرستان پلدختر و کتابچه معرفی غار کوگان به صورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی قرار  می‌دهند.

کد خبر : ۳۵۷۸۱۶