خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

تدوین و گردآوری وصیت‌نامه شهدا در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۳۷۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: وصیتنامه هزار و 622 شهید گردآوری و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، مراد روشنی شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای که به مناسبت روز 22 اسفند با عنوان روز شهید و هفته بزرگداشت شهدا برگزار شد، افزود: وصیتنامه‌های شهدا به عنوان میثاق‌نامه‌ای تعهدآور برای تمامی نسل‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: حماسه‌آفرینی شهدای‌لرستانی در دوران جنگ بی‌حد و حصر بوده و نویسندگان، هنرمندان و صاحبان‌قلم و اندیشه باید برای ثبت و مستندسازی این رشادت‌ها وارد عمل شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا در حساس‌ترین لحظه زندگی‌شان به رشته تحریر درآمده افزود:  از 6 هزار و 314 شهید، وصیت‌نامه هزار و 622 شهید گردآوری شده است.

مراد روشنی با اشاره به اینکه 907 شهید دانش‌آموز در لرستان وجود دارد، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان وصیت‌نامه‌های این شهیدان دانش‌آموز را گردآوری کرد و در مدارس دانش آموزان ترویج داد.

رونمایی از وصیت‌نامه سردار شهید حسن قبادی

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در حاشیه مراسم رونمایی از وصیت‌نامه این شهید وزارت‌کشوری لرستان در سخنانی با بیان اینکه شهید حسن قبادی از پرسنل وزارت‌کشور بوده‌اند عنوان کرد: ایشان بخشدار در شهرستان کوهدشت بوده‌اند.

مراد روشنی اظهار داشت: شهید حسن قبادی قبل از پیروزی انقلاب و همچنین بعد از پیروزی انقلاب همواره نقش تاثیرگذاری در دفاع از آرمان‌های انقلاب داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهید قبادی در دوران دفاع‌مقدس و دفاع از ارزش‌های اسلامی بیان داشت: ایشان همواره در عمران و آبادانی روستاهای محروم استان‌لرستان نقش موثری داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز