خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد

کاهش حوادث ناشی از کار در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش حوادث ناشی از کار در سطح واحدهای کارگری طی یازده ماهه سال‌جاری در استان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب در نشست هماهنگی روسای ادارات تابعه با اشاره به بازرسی‌ها و آموزش‌های لازم در حوزه ایمنی و بهداشت کار،افزود: از ابتدای سال جاری بازرسان کار در راستای وظایف ذاتی خود مبنی بر حفظ و صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط کار، اقدام به تشدید بازرسی کرده  که تاکنون ده هزار و 643 مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان انجام  شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 13 درصد این بازرسی‌ها افزایش داشته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان امنیت و سلامت را به عنوان دو نعمت یاد کرد و اظهار کرد: آموزش‌های ایمنی، نقش موثری در ارتقای فرهنگ کار داشته  که در این راستا  این اداره کل با برگزاری 6 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی در خصوص ایمنی و بهداشت کار  به کارگران و کارفرمایان، موجب کاهش حوادث ناشی از کار را در سطح واحدهای کارگری فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه نقش نیروی انسانی در چرخه تولید نقش انکار ناپذیری است، تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدیدکننده در کار و شناسایی مکان‌های ناایمن در کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار 34 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

آشتاب تصریح کرد : یکی از راهبردهای صیانت از نیروی کار، توسعه فرهنگ ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری است و کارفرمایان مکلف هستند پیش از به‌کارگیری کارگران و کارآموزان نسبت به آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار به آنان از طریق مراجع مربوطه اقدام کنند.

وی بیان کرد: بازرسان کار در بازدیدهای خود از کارگاه‏‌های مشمول قانون کار بر مواردی نظیر اجرای مقررات ناظر بر شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به شرایط سخت و زیان‌آور و خطرناک، مدت کار، رفاه کارگر، اشتغال زنان یا کارگران نوجوان، آموزش مسایل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران و کارفرمایان و رسیدگی به حوادث ناشی از کار، نظارت دارند.

کد خبر : ۳۵۱۹۵۳