خبرگزاری کار ایران

عملیات بازگشایی آزاد‌راه خرم‌آباد- پل زال تا امشب ادامه دارد

مدیر بهره‌برداری آزاد‌راه خرم‌آباد پل زال گفت: با پایان عملیات ایمن‌سازی محل حادثه، کار بازگشایی مسیر از صبح چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد،وحید زرنانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عبور خط انتقال برق فشار قوی از محل حادثه و وارد آمدن خسارت جدی به یک دکل انتقال برق،افزود: با پایان عملیات ایمن سازی مسیر از طریق قطع و جمع‌آوری بافه‌های برق، کار ساخت یک کنارگذر (واریانت) در محل حادثه شروع شده است.

وی اظهار داشت: درصورتی که حادثه پیش بینی نشده‌ای رخ ندهد؛ این مسیر کنارگذر تا امشب تکمیل و امکان تردد خودروها از مسیر آزاد‌راه برقرار خواهد شد.

مدیر بهره‌برداری آزاد‌راه خرم‌آباد- پل زال جنس خاک محل حادثه را متنوع و ریزشی توصیف کرد و تصریح کرد: در پی بارندگی‌های اخیر، کوه مشرف به جاده که یک دکل فشارقوی برق بر روی آن قرار دارد دچار رانش شده و حدود یک‌صد متر به سمت جاده پیشروی کرده است.

 زرنانی حجم سنگ و خاک سرازیر شده به حریم جاده را حدود یک‌صد هزار متر مکعب اعلام کرد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان نیز عبور خط انتقال برق فشار قوی را مهم‌ترین مانع بازگشایی سریع مسیر دانست و بیان کرد: با جمع‌آوری این دکل، ظرف کمتر از یک روز جاده را بازگشایی خواهیم کرد.

رضا آریایی‌فربا بیان اینکه آزاد راه خرم‌آباد پل زال متعلق به بخش خصوصی است، برای هر گونه کمک به مدیریت آزاد راه اعلام آمادگی کرد.

وی آزاد‌راه خرم‌آباد اندیمشک را از شاهراه‌های ارتباطی کشور توصیف و بر بازگشایی هرچه سریع‌تر آن تاکید کرد.

آریایی یاد آوری کرد: مسیر جایگزین خرم‌آباد- پل‌دختر- اندیمشک جاده‌ای قدیمی و کم‌عرض است که به هیچ وجه ظرفیت پذیری‌ ترافیک آزاد خرم‌آباد اندیمشک را ندارد.

کد خبر : ۳۴۸۱۰۵