خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان خبر داد

تعیین تکلیف دانشجویان بورسیه‌ای در لرستان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: مقدمات اولیه در راستای استخدام 29 دانشجوی بورسیه‌ای فارغ التحصیل این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، خسرو عزیزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف دانشجویان بورسیه‌ای این دانشگاه با اشاره به این موضوع که به دلیل ابلاغ نشدن ردیف استخدامی، تاکنون بکارگیری این افراد محقق نشده است، افزود: مقدمات اولیه در راستای تایید صلاحیت علمی و حقوقی دانشجویان بورسیه‌ای فارغ التحصیل این دانشگاه انجام شده و این افراد در شرف استخدام هستند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده این افراد تصریح کرد: دانشگاه لرستان در نامه‌ای به وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواستار طی مراحل قانونی بر مبنای روند سال‌های تحصیلی شد.

عزیزی خاطرنشان کرد:95 نفردیگر نیز اکنون در حال تحصیل هستند و حکم بورسیه دارند.

وی با بیان اینکه حدود 240 نفر چالش اصلی دانشجویان بورسیه‌ای استان هستند، اظهار کرد: این افراد در سال‌های 89 تا 92 به دلیل توجه نکردن به ظرفیت و سهمیه ابلاغی وزارت علوم به استان پذیرش شده‌اند.

عزیزی با اشاره به این نکته که متاسفانه در پاسخ این نامه از طرف بورس خارج وزارت علوم اعلام شد دانشگاه لرستان در این‌باره سهمیه‌ای ندارد، عنوان کرد: چنانچه در آینده سهمیه اختصاص داده شود این 240 نفر نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: افرادی که در فراخوان بورس شرکت کرده اما موفق به دریافت حکم بورس نشوند، پس از فراغت تحصیلی در صورت نیاز دانشگاه و تایید صلاحیت عمومی و علمی جایابی تلقی خواهند شد.

عزیزی اعلام کرد: 36 دانشیار، پنج استاد تمام،257 هیات علمی در دانشگاه لرستان فعالیت دارند و 9 هزار دانشجو در این مرکز تحصیل می‌کنند.

کد خبر : ۳۴۰۰۶۱