خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان عنوان کرد:

اقدام شهرداری‌ها برای درآمدزایی کردن ماده ۱۰۰ اقدام خوبی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۲۹۰

استاندار لرستان گفت: اقدام شهرداری ها در خصوص درآمدزایی کردن ماده ۱۰۰ اقدام خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: البته می‌دانیم که شهرداران تحت فشارهای مالی هستند چون وارث کارهای عجیب گذشته در شهرداری قرار دارند.

وی اظهار داشت: هر کدام از شهرداری ها با ۶۰ تا ۷۰ درصد نیروی مازاد مواجهند که ربطی به شهرداران نداشته و در سیستم شوراهای اسلامی شهر جذب شدند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مشکل نیروی مازاد مشکل تمام شهرداری های کشور است، افزود: شهرداری‌ها برای پرداخت حقوق این نیروهای اضافه مجبور به گرفتن وام هایی با سود ۲۰ و ۳۰ درصد می شوند.

وی تصریح کرد:الکترونیکی کردن صدور مجوزهای شهرداری اقدام بسیار خوبی در بهره وری کارهای شهرداری است.

بازوند اظهار داشت: این اقدام کار نو و جدیدی است و در اقدامات جدید هم مقاومت و تنش هایی وجود دارد که شهرداری ها باید در این کار علاقه به خرج دهند.

استاندار لرستان  افزود: شهرداری های استان موظفند تا پایان شهریور سال آینده و برای نیمه دوم سال ۹۵ خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

وی اظهار داشت: مسئولیت این کمیته با معاونت عمرانی بوده و مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی عضو ثابت آن هستند و از سایر دستگاه ها به صورت موردی دعوت شود.

اتاق بازرگانی موظف به جذب هزار میلیارد تومان سرمایه است

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: گرچه اتاق بازرگانی همیشه در جذب سرمایه گذار در استان پیشرو بوده اما برای برنامه سال آینده اتاق بازرگانی علاوه بر سرمایه گذاری هایی که برای سال آینده در دستور کار است، حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی جذب کند.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: توسعه و رفع مشکل اشتغال استان با سرمایه های دولتی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند در شرایط پس از برجام که سرمایه گذاران زیادی وارد کشور می شوند، ظرفیت استان را به وزرای خود معرفی کرده و در جذب سرمایه گذار اقدام کنند.

 استاندار لرستان در خصوص پرداختی های بانک سینا اظهار داشت: طی تماس تلفنی دیروز با مسئولان این بانک اعلام کردند که لرستان تنها استانی است که پرداخت به آن صورت گرفته و از ۲۰ میلیارد تومان دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز