خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان:

وقوع بیش از 2 هزار تصادف در معابر درون شهری لرستان

کد خبر : ۳۳۶۰۰۱

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: طی ۹ ماهه نخست سال‌جاری دو هزار و ۴۲۸ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در معابر درون شهری استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش دو درصدی مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سرهنگ منوچهر مرادی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: در تصادفات فوتی ۹ ماهه نخست سال‌جاری هفت درصد افزایش و در تصادفات جرحی درون شهری ۹ درصد کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه تعداد فوتی های ۹ ماهه نخست سال‌جاری در معابر درون شهری استان ۴۵ نفر بوده است، اظهار داشت: از این تعداد ۵۱ درصد مربوط به عابرین پیاده و حدود ۳۰ درصد موتورسواران بوده اند.

سرهنگ مرادی فرهنگ سازی به ویژه از طریق رسانه ها را از راهکارهای کاهش تصادفات عابرین پیاده دانسته و گفت: در استان به خصوص شهر خرم آباد گذرگاه مناسب برای عابرین پیاده نداریم و به ویژه بلوار ۶۰ متری به دلیل نداشتن کمربندی، عبور وسایل نقلیه سنگین از این مسیر، نبود روگذر، زیرگذر، روشنایی و گذرگاه مناسب یکی از نقاط حادثه خیز برای عابرین پیاده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ نقطه حادثه خیز درون شهری در معابر استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۵ نقطه در خرم آباد، ۱۲ نقطه در بروجرد، پنج نقطه در الیگودرز، چهار نقطه در دلفان، سه نقطه در ازنا، دو نقطه در کوهدشت و سلسله و پلدختر هرکدام یک نقطه حادثه خیز دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خاطرنشان کرد: برای نقاط حادثه خیز درون شهری استان نامه ای به معاونت عمرانی استانداری لرستان نوشته شده و از طریق استانداری به شهرداری ها اعلام شده اما تاکنون کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام نشده است. 

وی با اشاره به بلوار شهید پژوهنده‌خرم آباد گفت: در این بلوار یکی از معابری است که با وجود تعدد دستگاه های اجرایی فاقد امکانات لازم برای عبور و مرور عابران پیاده است .

وی افزود : شهر خرم آبادفاقد کمربندی مناسب است و وسایل نقلیه سنگین از بلوار شهید پژوهنده عبور می‌کنند و این مشکل مزید برعلل تصادفات در این شهرستان شده است .

سرهنگ مرادی یادآور شد: بر اساس مفاد تبصره سه ماده ۱۴ قانون هرکجا نقص راه باعث وقوع حادثه شود پلیس باید قصور دستگاه های مربوطه را در نظر بگیرد که طی ۹ ماهه نخست سالجاری ۱۴ مورد سازمان هایی مانند شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب و بیشتر شهرداری ها را مقصر شناختیم که اگر اصلاح نکنند باز هم مقصرند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها معابر شهری را بیمه کرده و دغدغه ای برای پرداخت مجازات ندارند، عنوان کرد: تمرکز بانک ها در مرکز شهر اشتباه بوده و مشکلات ترافیکی ایجاد می کند همچنین بخشی از ساختمان استانداری که به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده در حال تبدیل به پلی کلینیک است که با فاصله کمتر از ۴۰ متر با تقاطع مشکلات ترافیکی فراوانی به وجود می‌آورد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه شکایات زیادی برای نبود پارکینگ مناسب برای مراجعین بیمارستان شهید رحیمی شده است، ادامه داد: طرح ترافیک زمستانی از ۲۳ آذر آغاز و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد که ما برای این طرح ۳۱ تیم سواره خودرویی محسوس و آشکار، ۲۶ تیم موتورسوار، ۸۷ پاس پیاده، سه تیم نامحسوس و در مجموع ۲۳۲ نفر نیرو در تقاطع ها و میادین برف گیر به کار گرفتیم.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه شهرداری ها برای رفع نقاط حادثه خیز و چاله ها باید اقدام کنند، تصریح کرد: در شورای ترافیک کشور به استانداری ها اعلام شده که سامانه ثبت تخلفات توسط شهرداری ها در شهرها باشد که استان های همجوار این کار را انجام داده اند اما در لرستان هیچ اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد تصادفات درون شهری طی ۹ماهه به دلیل عدم توجه به جلو، ۲۳ درصد عدم رعایت حق تقدم و هفت درصد عدم کنترل خودرو بوده است، اظهار داشت: ۶۴ درصد تصادفات ۹ ماهه نخست سالجاری مربوط به سواری ها و ۱۳ درصد مربوط به موتورسیکلت و پس از وانت بار و... بوده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه نخست سالجاری ۳۹ هزار و ۳۶۷ وسیله نقلیه شماره گذاری شده و خدمات گرفتتد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه طی ۹ ماهه نخست سالجاری هزار و ۱۱۶ خودرو با جریمه بیش از یک میلیون تومات توقیف شده است، یادآور شد: تا زمانی که بدهی دولت را پرداخت نکنند در پارکینگ می مانند.

وی با اشاره به اینکه در زمان اجرای طرح نمره منفی گواهینامه ۸۶۶ گواهینامه در استان نمره منفی گرفته اند، عنوان کرد: ۵۱۲ مورد آنها را گرفتیم تا سپری شدن مدت زمان مقرر و ۳۴۵ مورد در اختیار مردم است و باید تحویل دهند چرا که در زمان حادثه بیمه از ما استعلام گرفته و نمی توانند از خدمات بیمه بهره مند شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با اشاره به اینکه صدور گواهینامه در ۹ ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است،   ادامه داد: طی این ۹ماهه ۹۵۸ گواهینامه پایه یکم، ۹۶۸ گواهینامه موتورسیکلت، ۳۷۵ مورد گواهینامه ویژه، ۱۴ هزار و ۱۷۱ پایه سوم، هزار و ۹۱۳ پایه دوم داشته ایم.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۳۳۰ مورد تعویض گواهینامه طی ۹ ماهه نخست سال‌جاری در استان داشتیم، تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۳ هزار و ۸۳ موتور توقیفی داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز