خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی لرستان مطرح کرد:

ایجاد کمیته‌های حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۶۱۸

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: ایجاد کمیته های حقوق شهروندی در دستگاه های اجرای این استان لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، قاسم ولی زاده امروز در جلسه ستاد صیانت حقوق شهروندی استان که در محل دفتر استاندار لرستان برگزار شد، افزود: مسائل مربوط به صیانت از حقوق شهروندی و تمامی ضمائم آن به همه دستگاه‌های اجرایی استان ارسال می‌شود تا افراد عضو کارگروه صیانت از حقوق شهروندی با دستورالعمل هایی که دولت در این خصوص صادر کرده آشنا شوند.

 وی با اشاره به منشور حقوق شهروندی تدوین شده توسط دولت برای رعایت حقوق شهروندی، تصریح کرد: دراین منشور  سه سطح تعریف شده است که سطح اول مربوط به آگاه سازی و حساس کردن افراد جامعه به حقوق خود بوده که توسط سازمان‌های مردم نهاد، مراکز آموزشی، رسانه ها و ... انجام می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی تعریف شده در بحث حقوق شهروندی مدیران دستگاه های اجرایی و کارکنان مهمترین نقش در آشنا کردن افراد جامعه با حقوق خود را دارند، یادآور شد: در این راستا لازم است در هر دستگاهی کمیته صیانت از حقوق شهروندی تشکیل شود که در آن وظایف اصلی هر دستگاه بیان می شود.
 
وی آگاه سازی در بحث حقوق شهروندی را در وهله اول وظیفه رسانه‌های عمومی از جمله صدا و سیما دانست و خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود سازمان های آموزشی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها در برنامه های درسی خود سرفصلی تحت عنوان حقوق شهروندی در قالب دروس عمومی یا دروس اختیاری تعریف کنند.
 
ولی زاده عنوان کرد: دستگاه های اجرایی با اجرای برنامه های آموزشی کوتاه مدت می توانند در خصوص آگاهی دادن به مردم در بحث حقوق شهروندی گام های موثری بردارند.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان باتاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در بیان حقوق متقابل مردم و حکومت، افزود: در این راستا لازم است با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و جماعات هماهنگی های لازم به عمل آید تا از این ظرفیت برای بیان حقوق مردم استفاده شود.

ولی زاده یاد آوری کرد: همچنین می توان از ظرفیت کانون های فرهنگی، هنری در آموزش و پرورش، مساجد، بسیج و ... که در صف مقدم ارتباط با جامعه بوده و با نوجوانان و جوانان بیشتر سروکار دارند برای بیان مباحث حوزه حقوق شهروندی استفاده شود.

وی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها در زمینه بیان حقوق شهروندی را خواستار شده و خاطر نشان کرد: با ایجاد این جلسات در دستگاه های فرهنگی و اطلاع رسانی به گروه های هدف می توان به ابهامات موجود در بحث حقوق شهروندی پاسخ داد.

ولی زاده اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز لرستان می تواند بحث آشنایی با حقوق شهروندی و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت را در قالب مسابقات فرهنگی، فیلم های کوتاه و برنامه های کودک و نوجوان مطرح کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز