خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری لرستان:

انتخاب پیمانکاران توانمند از ملاک‌های ارزیابی مدیران لرستانی

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۴۷۵

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: انتخاب پیمانکاران توانمند از ملاک های ارزیابی مدیران لرستانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمد اصلانی روز یکشنبه درجلسه شورای فنی استان لرستان مهمترین دستورالعمل این شورا را تغییر مبالغ در پیش پرداخت های پیمانکاران عنوان کرد و گفت: این پیش پرداخت در گذشته به صورت ۲۰ درصد بوده و طبق بخشنامه جدید کارفرمایان می توانند بین ۱۵ تا ۲۵ درصد مبلغ پیمان در قالب پیش پرداخت، پرداخت کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در شرایط فعلی روند اجرای طرح های عمرانی در استان شتاب مطلوبی گرفته و در این راستا اهمیت انتخاب پیمانکار توانمند دو چندان شده به نحوی که توجه به این مهم از شاخصه های اصلی ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با اشاره به اینکه طبق بخشنامه های گذشته برای تضمین مناقصات و تضمین حسن انجام تعهدات فقط ضمانت نامه های معتبر بانکی قابل پذیرش بود، تصریح کرد: در شیوه نامه جدید مقرر شده علاوه بر تضمین بانکی معتبر، ضمانت نامه ای که از سوی موسسات بیمه ای نیز صادر می شود قابل قبول هستند که این کار دست پیمانکاران را باز گذاشته و موضوع را تسهیل کرده است.

اصلانی همچنین با بیان اینکه همه کارفرمایان باید هر سه ماه یکبار اطلاعات پیمانکاران را پرینت و به مدیریت برنامه ریزی ارسال کنند، اظهار داشت: عدم درج اطلاعات توسط پیمانکار و عدم تاییدیه توسط کارفرما باعث می شود نتوانیم ظرفیت قانونی پیمانکار را احصاء کنیم.

وی ضمن اشاره به امانی کردن چهار پنج پروژه دستگاه های اجرایی، عنوان کرد: این پروژه ها پروژه هایی هستند که انجام آنها به صورت پیمانی یا مقدور نبوده و یا صرف و صلاح دولت در این بوده که امانی باشند.

اصلانی با بیان اینکه حتی الامکان دستگاه های اجرایی تمهیداتی در فرآیند انتخاب پیمانکار و برگزاری مناقصه اجراء کنند، یاد‌آور شد: به طوری که اعمال مواد ۴۶(خلع ید پیمانکار) و ۴۸(خاتمه پیمان) در حداقل ممکن قرار گیرد چرا که اعمال این مواد علاوه زیان برای پیمانکار، خسارت هایی به دولت و سرمایه های ملی وارد می کند.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: اگر دستگاه های اجرایی پیش از انتخاب پیمانکار فرآیندهای قانونی و تمام ضوابط و مقررات را رعایت کنند احتمال خاتمه پیمان یا خلع ید پیمانکار به حداقل ممکن می رسد.

اصلانی توانمند عمل نکردن در انتخاب پیمانکار را از ضعف های دستگاه های اجرایی استان دانست و افزود: انتخاب پیمانکار توانمند و نداشتن ماده های ۴۶ و ۴۸ باید یکی از ملاک های ارزیابی مدیران استانی قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس آموزشی برای مسئولان امور قراردادها به ویژه برای دستگاه هایی که کار عمرانی انجام می‌دهند، اظهار داشت: این آموزش ها برای توجیه و تفهیم شرایط پیمان و فرآیند ماده های ۴۶ و ۴۸ ضروری است.

معاون عمرانی استاندار لرستان کیفی سازی پروژه ها را از مصوبات شورای فنی استان طی ۹ ماه گذشته دانست و تاکید کرد: به همین منظور کمیته نظارت ذیل شورای فنی را در سالجاری بسبار فعال کردیم و در آن بازدیدهای دوره ای توسط مهندسان مجرب و متخصص که عضو دستگاه های شورای فنی هستند انجام می شود.

اصلانی با بیان اینکه ناظرین با تهیه عکس و فیلم نقاط قوت و ضعف پروژه ها را در جلسات شورای فنی بیان می کنند، تصریح کرد: پروژه هایی که از نظر کمیت و کیفیت اشکال و ایراد داشتند تذکر دادیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد با پیمانکار و عوامل نظارتی برخوردهایی شده است، افزود: دستگاه ها تقریبا توجیه شده‌اند که هم در زمینه انتخاب پیمانکار و هم رعایت ضوابط و مقررات را داشته باشند به گونه ای که پروژه های برتری از لحاظ کیفی و کمی نسبت به گذشته داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز