خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر:

2 هزار هکتار از اراضی پلدختر به زیر کشت سبزیجات رفت

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۳۸۰

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: امسال دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت سبزیجات رفته است.

به گزارش خبرنگارایلنا در پلدختر، علی نظر نظری در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر ، اظهارداشت: امسال به طور میانگین از این اراضی حدود 40 هزار تن سبزی برداشت می شود .

وی افزود: برداشت محصول سبزی از اواخر مهر ماه در شهرستان پلدختر آغاز شده و تا هر زمانی که مردم تمایل داشته باشند ادامه دارد .

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با بیان این که هر هکتار به صورت میانگین 20 تن سبزی تولید می کند ، بیان کرد: بیشترین کشت سبزی به روستاهای شمال شهرستان پلدختر مانند مورانی ، گل گل ، پران پرویز ، کیان آباد ، باغ گل گل و بابازید اختصاص یافته است .

وی مهمترین سبزیجات تولید شده در شهرستان پلدختر را  شاهی ، تره ، اسفناج ، تربچه ، نعناع ، کاهو و مرزه نام برد و عنوان کرد: محصول تولیدی سبزی علاوه بر مصرف داخل شهرستان  به استان های همجوار مانند تهران ، خوزستان، کرمانشاه و لرستان ارسال می شود.

نظری  در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در پلدختر که آیا برای آبیاری سبزیجات از آب های آلوده استفاده می شود، گفت: کشاورزان و سبزی کاران از آب رودخانه کشکان برای آبیاری سبزیجات استفاده می کنند که در صورت مشاهده استفاده فاضلاب به شدت با آنان برخورد می شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان پلدختر 54 هزار هکتار زمین قابل کشت وجود دارد .

وی خاطر نشان کرد:  از کشاورزان می‌خواهیم در کشت سبزی از کود شیمیایی استفاده  نکنند زیرا این محصول ، یک محصول  تازه خوری است.

نظری اظهار داشت: کشاورزان برای شخم زنی زمین های کشاورزی خود از دستگاه تیلر استفاده کنند زیرا روش خوبی است و شخم زدن با تراکتور ساعات کار را افزایش می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: دستگاه تیلر مورد استقبال خوب کشاورزان قرار گرفته و توصیه می شود که کشاورزان در هنگام شخم زدن از این دستگاه استفاده کنند .

نظری اظهار داشت: واسطه ها و دلالان مهمترین مشکلات سبزی کاران شهرستان پلدختر هستند زیرا آنان بیشترین سود را به جیب می زنند و موجب کسادی بازار کشاورزان می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز