خبرگزاری کار ایران

با آغاز ثبت‌نام کاندیداها؛

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان به ۳۷ نفر رسید

با آغاز ثبت‌نام کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون 37 نفر وثبت‌نام کاندیدا برای پنجمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکنون 2 نفر در استان لرستان نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، در شهرستان خرم‌آباد در مجموع 6 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که 4 نفر با مراجعه به فرمانداری خرم‌آباد و 2 نفر نیز با مراجعه به وزارت‌کشور اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

در شهرستان بروجرد نیز 9 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 7 نفر با حضور در فرمانداری بروجرد و 2 نفر دیگر در حوزه انتخابیه وزارت‌کشور در تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

در شهرستان‌های دورود، ازنا و پلدختر نیز در هر شهرستان 4 نفر، الیگودرز 3 نفر با حضور در فرمانداری این شهرستان‌ها برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند.

همچنین در نخستین روز از ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کوهدشت و رومشکان 7 نفر ثبت‌نام کردند.

در حوزه انتخابیه شهرستان سلسله و دلفان نیز 2 نفر از شهرستان دلفان و 2 نفر از شهرستان سلسله برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند.

همچنین از شروع ثبت‌نام کاندیدا برای پنجمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری تاکنون 2 نفر در استان لرستان نام‌نویسی کرده‌اند.

آیت‌الله سید مجتبی طاهری خرم‌آبادی  روز جمعه با حضور در فرمانداری خرم‌آباد به عنوان نخستین کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان لرستان ثبت‌نام کرد.

حجت الاسلام حسین فلاحی‌اصل نیز روز شنبه به عنوان دومین کاندیدا برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری خرم‌آباد حضور پیدا کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه سال‌جاری در استان لرستان آغاز شده و تا چهارم دی‌ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از تعداد 37 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی استان لرستان در روز نخست بیشترین تعداد ثبت‌نام شده‌ها در حوزه انتخابیه بروجرد با 9 داوطلب و بعد از آن کوهدشت و رومشکان با 7 داوطلب  در رده بعدی هستند. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: 2 هزار و 886 صندوق اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم استان در دو انتخابات امسال در نظر گرفته شده که در هر یک از این انتخابات یک‌هزار و 443 صندوق برای جمع آوری آرا اختصاص می‌یابد. 

وی اظهار داشت: 12 هزار نفر در هیات نظارت و 22 هزار نفر در هیات‌های اجرایی استان فعالیت دارند. 

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز هفتم اسفندماه سال‌جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

با نزدیک‌شدن به انتخابات هر لحظه بر تعداد داوطلبان افزوده می‌شود که در میان آن‌ها چهره‌های متفاوت و گاه شاخصی به چشم می‌خورد.

دستور آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را صبح امروز شنبه وزیر کشور در نامه‌ای خطاب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور  صادر کرد.

کد خبر : ۳۳۱۲۱۵