خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

یک هزار و 504 نفر در طرح کارورز استان ثبت نام کردند

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۳۰۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: لرستان به همراه 7 استان کشور به عنوان پایلوت برای اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی انتخاب و یک هزار و 504 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی آشتاب ضمن اعلام این مطلب افزود: 87 واحد پذیرنده در این طرح ثبت نام و آمادگی خود را برای جذب این نیروها اعلام کرده اند.

وی اظهار داشت : در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، افراد شرکت کننده مشمول قانون کار نیستند اما 50 درصد از حقوق ماهیانه به مبلغ چهار میلیون ریال توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و 50 درصد دیگر توسط واحد پذیرنده پرداخت می شود.

آشتاب با اشاره به محدودیت سنی فارغ التحصیلان برای شرکت در طرح کارورزی، تصریح کرد: فارغ التحصیلان می توانند با گذشت سه سال از فارغ التحصیلی برای مقطع کاردانی حداکثر با 27 سال سن و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، به ترتیب، 30، 33 و 37 سال داشته باشند.

مدیر کل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی استان و همچنین فارغ التحصیلان می‌توانند با مراجعه به سایت ایران کارورز irankarvarz.ir نیاز خود را برای پذیرش نیرو وجذب اعلام کنند تا براساس ظرفیتی که اعلام می شود پس از طی مراحل قانونی واحراز صلاحیت به واحد های پذیرنده معرفی شوند.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه و دانش موجود در بنگاههای اقتصادی، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در وارتقا اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان از اهداف این طرح در کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز