خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

راه ارتباطی 10روستادر لرستان قطع شده است.

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۹۶۷

استاندار لرستان با اشاره به ‌بارش‌‌ 62 میلی‌متر باران در استان گفت: ‌این بارش‌ها راه ارتباطی 10 روستا را در ‌استان مسدود کرده است.

به گزارش خبر نگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در جلسه اضطراری ستاد بحران استان از رشد 125درصدی بارندگی های این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد وگفت:با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی بیشترین میزان بارش در توده‌ هوای اخیر 70 میلی‌متر گزارش شده ‌که تاکنون حدود 62 میلی‌متر باران به صورت حداکثر در استان باریده شده ‌و ‌‌عمده بارندگی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم.

مهندس بازوند با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاههای اجرایی استان تا 24 ساعت آینده افزود: مدیریت بحران لرستان در صورت نیاز امکانات و تجهیزات لازم را از سایر شهرستانهای استان برای مقابله با حوادث احتمالی و وقوع سیلاب برای مرکز استان استفاده کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌ها در استان لرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 125 درصد رشد داشته‌است، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران استان لرستان در صورت نیاز باید از امکانات و تجهیزات لازم ‌سایر شهرستان‌ها و مناطق استان برای مواجهه با حوادث احتمالی و وقوع سیلاب برای مرکز استان در نظر گیرند.

وی با اشاره به تخریب برخی پل‌های موقت درسطح شهر خرم‌آباد طی بارش‌های اخیر باران،اظهار داشت: در بارش‌های اخیر یکی از این پل‌ها در ورودی قبرستان تخریب‌ شده که این امر موجب ورود آب به خیابان 24 متری شده است که با توجه به اینکه در نزدیکی همین مکان یک پل توسط یک خیر در حال احداث است با بهره‌برداری از آن تا یکی ‌ماه آینده ‌مشکلات موجود حل می‌شود.

استاندار لرستان با توجه به اینکه شهرداری خرم‌آباد می‌تواند در صورتی که پل‌های موقت بر روی رودخانه خرم‌آباد مشکلی داشتند آن‌ها را تخریب و جمع‌آوری کند، تصریح کرد:این پل‌های موقت تبدیل به یک گرفتاری برای استان شده‌اند و با وجود اینکه مشکل ترافیک را رفع می‌کنند اما باعث آب گرفتگی می‌شود.

هوشنگ بازوند ضمن بیان اینکه بر اثر بارندگی‌های اخیر راه ارتباطی 10 روستای استان مسدود شده ‌است،عنوان کرد:اداره کل راه و شهرسازی باید تا فردا ‌ظهر اقدام به بازگشایی راه این روستاها کند و دستگاه‌ها نیز باید نسبت به برآورد خسارات سیلاب و بارندگی اقدام کنند.

 وی با اشاره به  اینکه در اثر بارندگی های اخیر راه ارتباطی ۱۰ روستای استان مسدود شده است گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید تا فردا ساعت ۱۲ ظهر اقدام به بازگشایی راه این روستاهها کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر در استان مشکل قطعی آب و برق را نداریم افزود: همچنین باید با برنامه ریزی لازم آمار و اطلاعات مربوط به سیلاب و میزان خسارت ها در این زمینه تنها از سوی مدیریت بحران لرستان اعلام شود.

وی در پایانبا اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی و اینکه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این راستا عمل کنند  افزود: دستگاههایی مانند شرکت پخش فرآورده های نفتی و آموزش و پرورش لرستان اقدامات لازم را در بحث سوخت رسانی به وسایل نقلیه و اسکان زائران با محوریت فرمانداری خرم آباد انجام دهند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز