خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان لرستان

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 1300 پایگاه استان لرستان اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 1300 پایگاه شهری و روستایی استان لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خرم‌آباد، اسداله حیدری ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم آیین افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم که در یکی از مهدکودک‌های شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز به‌ صورت رسمی در سراسر استان لرستان اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از یکم آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه امسال ادامه دارد، افزود:امسال نیز طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای بیش از 104 هزار کودک اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به در طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان بنا داریم 80 درصد جامعه هدف را پوشش دهیم، گفت: بنا داریم 80 درصد جامعه هدف را پوشش دهیم، گفت: در طول سال نیز پایگاه‌های دائم کار سنجش چشم کودکان را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: جامعه هدف در این طرح کودکان سه تا شش‌ساله هستند که والدین می‌توانند برای سنجش چشم کودکان خود به مراکز آمادگی شهر و روستا و در روستا به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.
 
مدیرکل بهزیستی استان لرستان بابیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هزار و 300 پایگاه شهری و روستایی استان لرستان اجرا می‌شود، عنوان کرد: از والدین درخواست می‌کنیم که برنامه‌های پیشگیری از تنبلی چشم را جدی بگیرند و در این طرح ما را یاری کنند چرا که این برنامه در حکم واکسیانسیون اجتماعی است که از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
 
وی بیان کرد: خانواده‌ها با جدی گرفتن این طرح می‌توانند از پیامدهای زیان‌بار تنبلی چشم جلوگیری کنند زیرا تنبلی چشم سبب کاهش دید، اختلال در دید عمقی فرزندان، کاهش بینایی دائم و اختلال در یادگیری می‌شود بنابراین والدین با یک اقدام ساده می‌توانند جلوی عواقب خطرناک آن را بگیرند.
 
حیدری  از همکاری سازمان آموزش‌ و پرورش، دانشگاه علوم‌ پزشکی و رسانه‌ها در اجرای طرح پیش‌گیری از تنبلی چشم قدر دانی نمود.

سال گذشته سازمان بهزیستی لرستان در این طرح از 100 هزار نفر  را به عنوان جامعه هدف شناسایی نمود که  56 هزار نفر را تحت پوشش داد. 

کد خبر : ۳۱۶۸۸۲