خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خبر داد:

کمبود آب در ۷۵ روستای لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۶۴

۳۵۹ روستا با جمعیت ۱۹۱ هزارنفری در لرستان با مشکل آب روبرو هستند و اکنون ۷۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند که این میزان متغیر است و قابل‌ افزایش است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: اکنون ۷۵ روستای لرستان با جمعیت ۴۲۱ هزار نفر با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، علیرضا کاکاوند، در جلسه مدیریت بحران در محل استانداری لرستان در مورد پدیده خشکسالی و تبعات آن در روستاهای لرستان اظهار داشت: ۳۵۹ روستا با جمعیت ۱۹۱ هزارنفری در لرستان با مشکل آب روبرو هستند و اکنون ۷۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند که این میزان متغیر است و قابل‌ افزایش است.

وی افزود: برای هر روستا باید چاره‌ای اندیشید و بعضی از آنها با حفر، اجاره و یا خرید چاه مشکلاتشان را برطرف کرد و یا عملیات آب‌رسانی از منطقه‌ای دیگر برای آنها انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در مورد نحوه آبرسانی به روستاهای نیازمند آب گفت: برای آبرسانی به روستاهای بحرانی از ۲۳ دستگاه تانکر آب استفاده می‌شد که با خرید ۷ دستگاه دیگر این میزان به ۳۰ دستگاه رسیده است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در روستاهای لرستان در زمینه تأمین آب مورد نیاز وجود دارد مسئله آبیاری و باغات به‌وسیله چاه‌های غیرمجاز است که البته همه آن‌ها شناسایی و متخلفین به دادگاه معرفی‌شده‌اند.

کاکاوند با اشاره به یک مشکل فرهنگی در زمینه تأمین آب بخش روستایی تصریح کرد: در بسیاری از روستا‌ها آب زیادی وجود دارد اما متأسفانه اجازه انتقال آن به روستاهای دیگر داده نمی‌شود که اگر مدیریت ارشد استان در این زمینه وارد شود امکان برطرف کردن موضوع وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تصریح کرد: اگر در بخش اعتبارات مشکلی نداشته باشیم قول می‌دهیم که بتوانیم که در موعد مناسب پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز