خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس:

مخالف عزل و نصب‌های غیر کارشناسانه در لرستان هستم

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۳۶

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: مدیران نا کار آمد در سیتم مدیریتی ما جایی ندارند و مخالف عزل و نصب‌های غیر کارشناسانه در لرستان هستم.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: مدیران نا کار آمد در سیتم مدیریتی ما جایی ندارند و مخالف عزل و نصب‌های غیر کارشناسانه در لرستان هستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ایرج عبدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کار‌، رفاه و امور اجتماعی استان برگزار شد با بیان این که در مجلس نهم قانونی وضع شد که ۳۰ درصد سهمیه پزشکی استان‌‌های محروم را افزایش داد، اظهار داشت: استان لرستان از این محل‌ با توجه به محدودیتی که در بحثپزشک متخصص دارد استفاده کرد و بسیاری از پزشکان عمومی ما اکنون در رشته‌های تخصصی در حال ادامه تحصیل هستند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس ۲ وظیفه اساسی در حوزه قانونگذاری و نظارت دارند و قوانینی که در مجلس تصویب می‌‌شوند بایستی منفعت ملی و استانی در آن‌ها لحاظ شده است.

وی افزود: این پزشکان بعد از ۴ سال متخصص شده و وارد عرصه پزشکی لرستان می‌شوند و تعهد می‌دهند که ۱۲ سال در مناطق محروم فعالیت کنند؛ در غیر این صورت پروانه طبابت به آنها داده نمی‌شود که این قانون بسیار خوب است.

عبدی بیان داشت‌: در حوزه مناطق محروم قانونی تصویب شد که اعتبارات مناطق محروم را هم دائمی کرد و میزان آن از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش یافت؛ با توجه به همین قانون، بودجه عمرانی استان لرستان ۱۱۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد با اشاره به این که قانون بیمه سلامت به خوبی وضع شده است، افزود: با اعتباراتی که به بیمه سلامت داده شد، روستاها، مناطق محروم و شهر‌های کوچک در اولویت قرار گرفت که به سبب همین قانون، همه روستائیان بیمه شدند و این در صورتی است که ۵۰ درصد جمعیت لرستان روستایی است.

عبدی در ادامه خاطرنشان ساخت: در قوانین وضع شده‌، قیمت گاز‌بهای شهر‌ها را ۱۳ ریال اضافه کرده‌ایم که مابه‌التفاوت آن را برای گاز‌کشی روستا‌ها مصوب شده و منفعت این قانون برای لرستان چشم‌گیر بوده است.

وی تصریح کرد: این قانون در مجلس نهم تصویب شد که کمک‌های بسیار موثری را در حل مشکلات گازرسانی به جامعه روستایی استان لرستان داشته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در بحثقانون مالیات‌های مستقیم نیز گفت‌: این قانون ۲ ایراد داشت، مثلاً سرمایه‌گذاری در مناطق محروم با سرمایه‌گذاری در استان‌هایی مثل استان اصفهان تفاوت نداشت لذا در قانون جدید با تلاشی که در کمیسیون اقتصادی شد، سرمایه‌گذاری در استانی مثل لرستان معافیت مالیاتی‌اش دو برابر سرمایه‌گذاری در استانی همانند اصفهان خواهد بود.

عبدی ضمن اشاره به این که برای توسعه لرستان از اکثر وزرا سوال کرده‌ام‌، افزود‌: بنده از امضا کنندگان سوال از رئیس جمهور قبلی به دلیل سوء مدیریت ایشان و هدر دادن منابع بود‌ه‌ام و معتقدم که ایشان توانایی بهره‌وری از منابع کشور را نداشته و باعثآسیب کشور و سبب اختلاف هم شده بود.

وی با عنوان این که استراتژی همدلی و همبستگی بین نیرو ها و نمایندگان برای توسعه استان با محور توسعه لرستان را در پیش گرفته‌ایم‌، افزود‌: پروژه‌های غیر‌فعال را راه‌اندازی نموده‌ایم که یکی از این پروژه‌ها‌، کشت و صنعت بود که در دستور کار ما قرار گرفت و تعیین تکلیف شد.

عبدی گفت: در بحثفرودگاه با توجه به این که " نیک‌زاد " وزیر سابق راه و شهرسازی کمک‌های خوبی را به استان داشت، لذا از وی در رابطه با فرودگاه خرم‌آباد تقاضای کمک شد که تعدادی از نمایندگان لرستان از امضا کنندگان بودند.

وی ادامه داد: در این رابطه پی‌گیری‌های خوبی انجام شد که منجر به توافق و توسعه فرودگاه خرم آباد گردید و هم اکنون شاهد توسعه این فرودگاه بوده و در بحثپرواز‌ها نیز با وضعیت بهتری مواجه هستیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در رابطه حوزه بهزیستی بیان کرد‌: در همین دولت از وزیر تعاون سوال شد و طی جلسه‌ای که کمیسیون اجتماعی مجلس در استان داشت موفق شدیم مجوز ۳ هزار خانوار را جهت معرفی به بهزیستی که تحت پوشش این سازمان بروند را بگیریم.

عبدی در رابطه با هتل صخره‌ای خرم‌آباد اظهار داشت‌: با وجود این که این هتل سال‌هاست که به بهره‌برداری نرسیده، اما یقین بدانید سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پیمانکار این پروژه از اندوخته‌های خودش برای تکمیل طرح استفاده می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد ضمن اشاره به این که قرار بود رئیس جمهور سال ۹۴ به استان سفر کند اظهار داشت‌: نامه‌ای را در مجلس امضا کرده و از رئیس جمهور خواسته‌ایم با توجه به این که لرستان محروم است سفرش را به جلو بیاندازد.

عبدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با وضعیت نامطلوب قلعه فلک‌الافلاک و عملکرد نامطلوب مدیریت میراثفرهنگی لرستان در این زمینه اظهار کرد: بنده در این رابطه با شما هم نظر هستم و به استاندار اعتراض کرده‌ام که ایشان قول داده‌اند وضعیت قلعه را " اصلاح " کنند و این از آن موضوعاتی است که بین من و استاندار اختلاف به وجود آورده است‌.

وی ضمن اشاره به این که ما می خواهیم مدیریت میراثفرهنگی بومی باشد به خاطر اینکه دغدغه‌های میراثفرهنگی استان را داشته باشد و وضعیت میراثفرهنگی مارا بفهمد، افزود: گزینه‌های خوب بومی وجود دارد چرا که که شخص مدیر باید بداند پل شکسته کجاست و وضعیت آن چگونه است، باید بداند ساز سورنا یعنی چه و…

نماینده خرم‌آباد افزود: مدیر میراثفرهنگی با یکی از خبرنگاران برخورد بدی داشته به طوری که به استاندار گفتم اگر در این زمینه اصلاح نکنید بنده خودم اصلاح می‌کنم!

عبدی در مورد به کا‌رگیری نیرو‌های غیر‌بومی در پتروشیمی خرم‌آباد اظهار کرد‌: اگر چه می‌گویم مدیر کل میراثفرهنگی بایستی بومی باشد اما در قسمت‌های دیگر این اعتقاد را ندارم چرا که معتقدم همه‌ی ایران سرای من است!

وی افزود: نیرو‌‌های بومی ما در سایر نقاط همانند اراک‌، عسلویه‌، زنجان و… مشغول به کار هستند و این اعتقاد را ندارم که همه‌ نیرو‌های کارخانجات و پروژه‌های لرستان بایستی بومی باشند.

عبدی در جواب سوال خبرنگاری در رابطه با آلودگی‌های زیست‌محیطی پتروشیمی که شهر خرم‌آباد را در آینده در بویی نا‌مطبوع همانند جاده مهاجران استان مرکزی دچار می‌کند، گفت‌: اگر ما از کار خود نزنیم و کارخانه‌هایمان را به صورت کامل با تمامی تجهیزات فنی بر پا کنیم حتماً مشکلاتی در این مباحثنخواهیم داشت.

وی افزود: به طور مثال بنده طی سفر اخیرم به توکیو به همراه چند تن از نمایندگان از چند کارخانه بازیافت زباله بازدید داشتیم؛ با وجود این که آن‌جا محل دفع و بازیافت زباله بود، ولی نه صدایی و نه بویی از آن‌جا حس می‌شد، لذا دانش‌محوری و به کارگیری تکنولوژی در پروژه‌ها از چنین معضلاتی جلوگیری می‌کند.

عبدی در جواب سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با اضافه شدن حق بدی آب و هوا در فیش حقوق کارکنان دولت لرستان گفت‌: در این خصوص نامه‌ای به رئیس‌جمهور و استاندار نوشته‌ام، امضا‌های زیادی را جمع کرده‌ام تا این اتفاق برای استان بیافتد و انجام شود؛ البته استاندار آن را به هیأت دولت برده ولی تصویب نشده است که امیدواریم از طریق کانال‌های دیگری پی‌گیری کنیم و آن را مرتفع سازیم.

وی با بیان این که طی قولی که ما نمایندگان استان داده‌ایم قرار شد در انتصاب‌هایی که استاندار انجام می‌دهد دخالت نکنیم مثل همین مدیری که هنوز ۴ ماه کار را انجام نداده است و می‌خواهد برود، افزود: ولی ای کاش که دخالت می‌کردیم‌، منتها نظر به این که مردم به انتصاب و دخالت‌های نمایندگان مجلس علاقه‌ای ندارند‌، ما هم عهد کردیم که این کار را انجام ندهیم و این اختیار عمل را به استاندار دادیم.

عبدی تصریح کرد: اما جایی که دست استاندار را آزاد گذاشتیم‌، ایشان هم معترف شد که دچار اشتباهاتی شده است و بایستی بتواند سریع آنها را جبران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز