خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان خبر داد:

رشد ۲۹درصدی جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۸۶

جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت لرستان نسبت به سال گذشته، ۲۹ درصد رشد داشته است در استان ۱۲۹۱نفر بیمار خاص با این سازمان قرارداد دارند که ۷درصد هزینه درمان، توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

ازادی گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت لرستان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است در استان ۱۲۹۱نفر بیمار خاص با این سازمان قرارداد دارد که ۷درصد هزینه درمان، توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، دکتر آزادی در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی رفاه اجتماعی لرستان اظهارداشت: تکمیل پوشش بیمه سلامت، توسعه و گسترش خدمات بیمه سلامت، افزایش سهم مدیریت بیمه از منابع سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت از اهداف سازمان بیمه سلامت است، که با همت دولت تدبیر و امید قسمتهای زیادی از این اهداف تحقق یافت.

وی با اشاره به اینکه در اول اردیبهشت سال ۹۳ سایتی باعنوان سامانه امید در سازمان بیمه سلامت طراحی شد، گفت: افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای بودند می‌توانستند دراین سایت ثبت نام کنند و صاحب دفترچه درمان شوند و از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: تا کنون ۲۶۰ هزار نفر در استان لرستان در این سامانه ثبت نام کردند که برای این تعداد۲۲۰ هزار نفر دفترچه صادر شده است و مابقی هم بعد از مراجعه به سازمان بعد از بررسیهای ودارا بودن شرایط دفترچه صادر خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل کار ورفاه اجتماعی استان لرستان بخاطر برگزاری این نشست گفت: اولین بار است که نشست خبری مدیران شورای هماهنگی رفاه اجتماعی لرستان بصورت مشترک در استان لرستان برگزارمی شود.

وی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از طرحهای بسیار خوب وسنگین در دولت یازدهم است که در بیمارستاهای دولتی اجرا شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان لرستان کاهش پرداخت از جیب مردم به حداقل از مزایای این طرح برشمرد و گفت: امروزه در سطح بیمارستان‌های دولتی شهریهای که دفترچه دارند ۶درصد پرداخت از جیب و روستاییان سه درصد پرداخت از جیب دارند.

این مقام مسوول تصریح کرد: رواج زایمان طبیعی به صورت رایگان، ارتقاء سطح ویزیت پزشکان، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کمک به بیماران صعب العلاج و شیمی درمانی را ازدیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: متولی این طرح دانشگاه علوم پزشکی بود اما بیمه سلامت استان لرستان هم به عنوان دستگاه متولی سلامت همگام با دانشگاه شرکت فعالانه داشته است.

وی ارتقاء سطح بیمه روستاییان را از دیگر برنامه‌ها این سازمان در سال ۹۳ برشمرد و افزود: برای روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفرجمعیت مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کند، که در حال حاضر ۱۱۰ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و عشایری وجود دارد.

مدیر کل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفراز جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: بالغ بر ۶۰ درصد از جمعیت لرستان تحت پوشش این بیمه است و بیش از نیمی از این جمعیت روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این سازمان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است گفت: در استان ۱۲۹۱نفر بیمار خاص شامل‌ام اس، دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی و تلاسمی تحت پوشش این سازمان قراردارداست که ۷درصد هزینه درمان توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: دفا‌تر پیشخوان طرف قرار دارد برای صدوروتعویض دفترچه از ۱۱دفتر در سال ۹۲ به ۲۰ دفتر در سال ۹۳ افزایش یافته است که ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: برای درمان بیمه شدگان ۵۸ میلیارد تومان به مراکز تشخیصی درمانی پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز