خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

مشکل ۱۲۲ واحدصنعتی وکارگری شناسایی و رفع شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۷۳

۱۲۲ واحد مشکل‌دار در استان لرستان، شناسایی و مشکل آنها رفع شده که ۱۹۶۹۲ نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۲۲ واحد مشکل‌دار در استان لرستان شناسایی و مشکل آن‌ها رفع شده که ۱۹۶۹۲ نفر در این واحد‌ها مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، علی آشتاب، شامگاه دوشنبه، در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی رفاه اجتماعی لرستان با اصحاب رسانه در رابطه با عملکرد ۱۰ ماهه سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دهه فجر ساختمان ادارای شهرستان دلفان و کوهدشت افتتاح و کلنگ استخر مجموعه ورزشی الیگودرز به زمین‌ زده شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: امسال مرکز کاریابی شغلی دوره چگنی راه اندازی شد.

وی بیان کرد: سال ۹۳ تشکلات کارگری و کارفرمایی رشد بالایی داشت به طوری که از ۱۹۸ تشکل به ۲۵۲ مورد افزایش یافت.

آشتاب با اشاره به اینکه تعداد تشکلات کارگری استان ۲۵۲ مورد است، تصریح کرد: از این تعداد تشکلات ۱۹۸ مورد کارگری و ۵۴ تا کار فرمایی است.

وی خاطر نشان کرد: امسال برای آشنایی با شرایط کار و اطلاع رسانی قوانین کار دوره آموزشی ۹۰ ساعته‌ای برای ۵۵ تشکل برگزار شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال با هدف کاهش حوادثناشی از کار ۹ هزار و ۲۷۱ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی انجام شد.

وی اظهار داشت: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شد در ۱۰ ماه نخست سال حوادثناشی از کار در لرستان ۱۶ درصد کاهش یافت.

آشتاب افزود: در ۱۰ ماهه امسال مشکلات ۱۲۲ واحد در کمیته کارگری اشتغال با حضور مجری طرح و بانک عامل به دبیر خانه اعلام شد که در کمیسیون مشکل این واحد‌ها رفع شد.

وی عنوان کرد: در ۱۰ ماه امسال هزار و ۲۰ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شد که در این راستا ۸۷۰ طرح به سیستم بانکی جهت گرفتن تسهیلات معرفی شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه در سطح استان چهار مرکز کارآفرینی ایجاد شده است بیان کرد: علاوه بر راه اندازی این چهار مرکز در دانشگاه‌های استان دفا‌تر کارآفرینی برای ارائه مشاوره به دانشجویان نیز ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: جهت شناسایی اتباع مشاغل بیگانه در استان با همکاری نیروی انتظامی ۷۳۹ بازرسی انجام و ۳۵ نفر شناسایی شد.

آشتاب خاطر نشان کرد: با شناسایی اتباع بیگانه مشاغل در استان ۲۵ نفر جایگزین و با کارفرمایان این واحد‌ها برخورد قانونی شد.

وی گفت: امسال ۴۱۶ نفر از کارفرمایان از معافیت مالیاتی برخوردار و ۱۳۹ کارگر از این مزیت بهره‌مند شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اجتماعی فعال است و در بحثامنیت غذایی امسال با همکاری سازمان بهزیستی در سه مرحله سبد کالا به مردم توزیع شد.

وی در رابطه با اوراق سهام عدالت افزود: امسال ۲۹۵ برگ سهام عدالت در بین کارگران استان توزیع شد و همه کارگران از این سهام بهره‌مند شدند.

آشتاب با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۷۳ تعاونی در سطح لرستان وجود دارد، عنوان کرد: از مجموعه تعاونی‌های استان چهار هزار و ۳۳۱ تعاونی فعال و ۴۲ هزار و۵۹۳ نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار است.

وی در رابطه با حمایت طرح‌های تعاونی بیان کرد: در سفر دولت به استان از صندوق توسعه ملی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان اعلام شد که توانستیم طرح‌های زیادی به بانک عامل معرفی کنیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: از ۲۶۰ طرح معرفی شده به صندوق توسعه ملی تا کنون ۱۷ طرح تصویب شده و مابقی آن‌ها در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اداره کار استان امسال به پنج هزار و ۹۵۵ دادخواست رسیدگی و از طرفی برای کاهش مراجعه حضوری به ۹ هزار و ۷۰۲ نفر مشاوره تلفنی ارائه شد.

وی گفت: امسال برای راه اندازی شش تعاونی تولید در استان چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد که با بهره برداری از آن‌ها زمینه اشتغال ۴۹ نفر فراهم می‌شود.

آشتاب گفت: روز ۲۲ بهمن سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر راهپیمایی ایستگاه صلواتی و درمانگاه سیار ایجاد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز