خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فنی وحرفه‌ای لرستان خبر داد؛

نرم افزار پی ال سی در خرم آباد به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۹۰

نرم افزار پی ال سی از نسل سمیناتورها برای اولین بار در کشور، در استان لرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

با حضور کلانتری، معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی، مدیر کل تعاون و کار لرستان و تنی چند از مسولان استانی نرم افزار پی ال سی از نسل سمیناتور‌ها در خرم آباد افتتاح و به بهر ه برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان گفت: نرم افزار پی ال سی از نسل سمیناتور‌ها است. سمیناتور‌ها باعثمی‌شود برای آموزش‌هایی که خطرناک باشند و سنگین و گرانبها باشند و هزینه‌های هنگفتی را برای دستگاه ایجاد می‌کند.

رحمانی ادامه داد: جهت بهره‌وری بالا‌تر و انتقال تکنولوژی و فنون در حداقل زمان و کمترین هزینه مدلی است که در دنیا رایج است و امروزم در رشته PLC ما به عنوان PLC نرم افزار پیشرفته و اولین بار است که در کشور، در خرم آباد افتتاح شده و ان شاا… ما بتوانیم در خروج نیروهای مهارت دیده جهت استانهای هم جوارمان استانهای بوشهر بخصوص در حوزه عسلویه و استان خوزستان در حوزه نفت و استان مرکزی بتوانیم از نیروهای مهارت دیده‌مان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در خود استان ظرفیت زایی کنیم، این نرم افزار باعثمی‌شود در صنایع سنگین در کارخانجات نیازی به آموزش و فضای واقعی برای کارآموز و شخصی که بخواهد این فن و تکنیک را یاد بگیرند، وجود ندارد، این فرصت را در اختیارش قرار می‌دهد که با کمترین و حداقل هزینه، بیشترین و بالا‌ترین بهره وری را داشته باشد. این نرم افزار حدود ۳۶ میلیون تومان هزینه شده و به صورت سه یوزر است.

وی افزود: یوزر اول در خرم آبادو یوزر دوم در کوهدشت و یوزر سوم در بروجرد است.

رحمانی افزود: این نرم افزار برای اولین بار است در کشور انجام و از طریق مربیان خارجی، مربیان ما آموزش می‌بینند.

رحمانی ادامه داد: و در آینده مربیان ۳۰استان در خرم آباد این آموزش و این مهارت را یاد فرا گرفته تا بتوانیم در استانهای دیگر این PLCراه اندازی شود.

رحمانی گفت: در این طرح‌ها و نرم افزار‌ها اشتغال جدید ایجاد می‌شودوقتی ما به سمیناتور‌ها ورود پیدا کنیم و آموزش‌های تخصصی را فراگرفته خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در هر دوره حدود ۱۵ نفر را آموزش می‌دهیم که در این حوزه این نرم افزار‌ها حداقل می‌تواند خداقل بین ۳۰۰الی ۴۰۰ نفر را آموزش دهد و نیروهای کارآمد را تحویل جامعه بدهیم.

اگر از این نرم افزار استقبال شود فضا را بیشتر می‌کنیم، و کسانی که رده تحصیلی پی ال سی پایه را گذراندند می‌توانند پی ال سی بالا‌تر را یاد فرار گیرند.

رشته جدیدی که ایجاد می‌کنیم دورهٔ جدید و پیشرفته که قبلا نمی‌توانستیم با مدار‌ها و برنامه‌هایی که در کارگاه پی ال سی رخ می‌داد قبلا آن را در محیط واقعی تست کنیم. این رشته جدیدی که ایجاد شده طبق شکل محیط واقعا واقعی از کار گاه‌هایی که در صنعت وجود دارد که کارآموز با توجه به نرم افزارITLدارد یک محیط سه بعدی می‌شود و تمام امکانات برقی یک کارخانه را در اختیار دارد این نرم افزار یعنی آوردن کارخانه سر کلاس با کمترین هزینه یعنی کارآموز می‌تواند دقیقا کارکارخانه را داشته باشد و تمام المن‌های برقی را به صورت مجازی روشن و خاموش کند و اگر کوچک‌ترین خطایی داشته باشد دستگاه را کار نمی‌کند.

وی در پایان گفت: این نرم افزار با حداقل هزینه برای در کشور توانسته این کار را در کشور انجام دهد و نتیجه عملی را در این نرم افزار بگیریم این سمیناتور بسیار قوی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز