خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان؛

باید کمک کنیم هزینه‌ تمام‌شده‌ محصولات استان پایین بیاید

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۶۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر ضرورت همراهی و همکاری همه‌ دستگاه‌ها برای تحقق این مهم بیان داشت: باید کمک کنیم هزینه‌ تمام‌شده‌ محصولات استان پایین بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم اباد، قدرت‌اله ولدی، ظهر یکشنبه، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: لیست محصولات دارای نشان استاندارد استان متناسب با حوزه‌ کاری هر کدام از دستگاه‌های اجرایی، ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: در‌‌ همان آغاز کار و بلافاصله پس از قبول مسئولیت، به موضوع خرید محصولات و تولیدات استان توسط دستگاههای اجرایی لرستان ورود جدی داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: در این زمینه جلسات متعددی را برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید مجوزی از شورای سیاست گذاری استان در این رابطه داشته باشیم تا بر اساس آن با آزادی عمل بیشتری کار را پیگیری کنیم.

وی به مصوبه‌ ۲۶ تیرماه شورای برنامه‌ریزی استان اشاره کرد و افزود: در این مصوبه بر استفاده‌ دستگاه‌های اجرایی از محصولات و خدمات بنگاه‌های اقتصادی داخل استان تأکید شده مشروط بر اینکه دارای نشان استاندارد بوده و البته به لحاظ قیمت نیز در مقایسه با محصولات مشابه مناسب باشند.

نمی‌توانیم پیمانکاران را ملزم به استفاده از محصولات استان کنیم

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان نیز در این رابطه گفت: نمی‌توانیم پیمانکاران را ملزم به استفاده از محصولات استان کنیم

صالح صادق‌پور با اشاره به چگونگی انجام پروژه‌های استان گفت: این امر یا به صورت امانی توسط دستگاه‌های اجرایی به انجام می‌رسد یا بر اساس پیمان در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه‌ پروژه‌های امانی، شاید جای کار وجود داشته باشد تا با رایزنی، امکان استفاده از محصولات استان فراهم شود، اما در حوزه‌ پروژه‌های امانی از آنجا که پیمانکاران به دنبال خرید با پایین‌ترین قیمت هستند، نمی‌توان آن‌ها را مجبور به خرید محصولاتی با قیمت بالا‌تر کرد.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با اشاره به بحثکیفیت محصولات اظهار داشت: البته در صورتی که کیفیت این محصولات بالا باشد، قیمت بالا‌تر آن‌ها هم قابل توجیه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز