خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

یکی از مولفه‌های ضروری برای توسعه، فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۳۵

برگزاری هفتمین جشنواره دوسالانه سراسری هنرهای تجسمی بسیج در استان، رویداد مهم و با ارزشی‌ است که تاثیر مطلوبی در معرفی فرهنگ، هنر و جاذبه‌های گردشگری استان دارد.

استاندار لرستان گفت: برگزاری هفتمین جشنواره دوسالانه سراسری هنرهای تجسمی بسیج در استان، رویداد مهم و با ارزشی‌ است که تاثیر مطلوبی در معرفی فرهنگ، هنر و جاذبه‌های گردشگری استان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره دوسالانه سراسری هنرهای تجسمی بسیج در لرستان، هوشنگ بازوند اظهار داشت: این جشنواره فرصت مناسبی برای استان در همه زمینه‌ها به ‌ویژه هنرهای تجسمی است.

وی با اشاره به‌حضور هنرمندان بسیجی در این جشنواره افزود: حضور هنرمندان بسیجی متعهد در این جشنواره تاثیر به ‌سزایی در معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

استاندار لرستان با تاکید بر این نکته که زبان هنر، تاثیرگذارترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، عنوان کرد: نقش بسیجیان هنرمند در حال حاضر و با توجه به رسالت مهمی که بر دوش دارند، مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های ضروری برای توسعه لرستان فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی است، بیان کرد: تا فرهنگ در یک جامعه نهادینه نشود نمی‌توان به توسعه اقتصادی دست یافت.

بازوند تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌هایی در سطح ملی در فراهم‌کردن بستر فرهنگی، جذب گردشگر و افزایش سرمایه‌گذاری نقشی مهم و تاثیرگذار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان به لحاظ هنرهای تجسمی جایگاه ویژه‌ای نه تنها در کشور که در دنیا دارد، وجود تصاویر مفرغ و نقاشی غارهای استان در کتاب‌های هنری دنیا موید و گواه این ادعا است.

استاندار لرستان گفت: این درحالی است که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت و پتانسیل به نحو احسن در استان استفاده نشده است و می‌توان گفت هنر لرستان به نوعی مهجور مانده است.

وی با اشاره به حضور اساتید و هنرمندان تراز اول کشور در این جشنواره اظهار داشت: وجود هنرمندان و چهره‌های شاخص و اساتید تراز اول کشور، فرصتی مناسب برای ارتقاء فعالیت هنرمندان و معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل موجود در استان است.

بازوند بیان کرد: بنابراین در این زمینه، همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط در استان با همدلی و همراهی زمینه برگزاری یک جشنواره شایسته در شأن مردم لرستان را مهیا کنند.

وی درباره اهمیت و نقش هنر در مواجه با تهاجم فرهنگی گفت: هنرهای تجسمی مانند کاریکاتور و نقاشی با توجه به هجمه‌های اخیر، می‌تواند ابزاری مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی باشد.

استاندار لرستان عنوان کرد: معتقدم برای معرفی هنرمندان استان باید اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسبی صورت بگیرد زیرا هنرمندان الگوی بسیاری از افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز