خبرگزاری کار ایران

فرماندار ازنا:

باید حقوق شهروندی رعایت برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۰۰

باید حقوق شهروندی به طور کامل رعایت شود برداشته شود و جای خود را به فضای آرام اجتماعی بدهد.

فرماندار ازنا گفت: باید حقوق شهروندی به طور کامل رعایت شود و برداشته شود و جای خود را به فضای آرام اجتماعی بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنااز خرم‌آباد، اسدالله عبداللهی پنج‌شنبه شب در نشست کارگروه صیانت از حقوق شهروندی استان لرستان اظهار کرد: مشکلات اصلی جامعه طلاق، سرقت و اعتیاد هستند که در واقع علت بسیاری از این معضلات از بیکاری جوانان نشات می‌گیرد که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی حقوق شهروندی را به دو بخش خرد و کلان تقسیم کرد و گفت: برای حل مشکلات باید بیشتر به بحثکلان آن بپردازیم، چرا که اقدامات خرد در بلند مدت تاثیر زیادی ندارند.

عبداللهی افزود: بخشی از قانون اساسی کشور به موضوع حقوق شهروندی پرداخته است که این نشان از اهمیت موضوع دارد و وزارت کشور باید توجه بیشتری به حقوق شهروندی داشته باشد، زیرا اگر حقوق شهروندی رعایت نشود، جامعه و نظام حکومتی متزلزل می‌شود.

وی گفت: باید حقوق شهروندی به طور کامل رعایت شود و فضای امنیتی بر روی جامعه برداشته شود و جای خود را به فضای آرام اجتماعی بدهد، چرا که در غیر این صورت شاهد بی‌اخلاقی و مشکلات ناشی از آن در اجتماع هستیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: متاسفانه به‌جای اینکه به تقویت اخلاق درونی افراد بپردازیم، می‌خواهیم با کنترل‌های بیرونی مشکلات موجود را برطرف کنیم که این خود باعثبه وجود آمدن معضلات دیگری می‌شود.

این مسئول گفت: اعتیاد دومین معضل موجود در کشور محسوب می‌شود و برای از بین بردن این معضل تمام دستگاه‌ها و امکانات موجود باید تلاش کنند.

وی افزود: در گذشته آمار طلاق در کشور به ازای هر ۱۷ فقره ازدواج یک مورد به طلاق ختم شده، این در حالی است که در حال حاضر این آمار از هر چهار ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده که جای تاسف دارد و نیاز به کارهای فرهنگی و آموزشی زیادی برای حل این معضل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز