خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست لرستان خبر داد؛

برنامه‌های فرهنگی در اولویت کاری محیط زیست لرستان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۸۷

با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی در حوزه حفاظت از محیط زیست برنامه‌های فرهنگی در اولویت کاری ما قرار دارند.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی در حوزه حفاظت از محیط زیست برنامه‌های فرهنگی در اولویت کاری ما قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهرداد فتحی بیرانوند پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان لرستان اظهار داشت: به زودی اورژانس حیات وحش در استان لرستان راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: طی امسال قرار بر این است که اورژانس حیات وحش در سه منطقه کشور به عنوان پایلوت راه اندازی شود که یکی از این سه مورد در استان لرستان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه در این راستا ما اقدام به خریداری تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد اورژانس حیات وحش در استان خواهیم کرد، گفت: در صورتی که حیات وحش استان به دلایل مختلف دچار سانحه و حادثه شوند در این مرکز مورد تیمار و مراقبت قرار خواهند گرفت.

فتحی بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود به مناطق حفاظت شده استان لرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس استاندارد‌ها باید ۱۰ درصد از کشور جزو مناطق حفاظت شده قرار گیرد.

وی ادامه داد: این در حالیست که تنها ۶.۴ درصد از مساحت استان لرستان به عنوان مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود.

مدیر کل محیط زیست لرستان با بیان اینکه در این راستا برای افزایش مناطق حفاظت شده استان، کل مناطق شکار و صید ممنوع لرستان به معاونت فنی سازمان محیط زیست کشور برای قرار گیری در مناطق حفاظت شده استان معرفی شده است، ادامه داد: همه کارهای مقدماتی و مطالعاتی این اقدام از سوی محیط زیست استان لرستان عملیاتی و به شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور ارائه شده است.

فتحی بیرانوند ابراز امیدواری کرد؛ با تصویب مناطق شکار و صید ممنوع استان به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست، مناطق حفاظت شده لرستان افزایش یابد و به عدد ۱۵ درصد برسد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: از نیازهای اصلی ما داشتن آزمایشگاه تخصصی بود که در طی چند ماه گذشته توانسته‌ایم، مجهز‌ترین آزمایشگاه غرب کشور را ایجاد کنیم که به زودی با مکاتباتی که صورت داده‌ایم، مقرر شده این آزمایشگاه به عنوان پایلوت غرب کشور انتخاب شود.

این مسئول گفت: با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی در حوزه حفاظت از محیط زیست برنامه‌های فرهنگی در اولویت کاری ما قرار دارند. فتحی‌بیرانوند همچنین از راه‌اندازی پاسگاه محیط‌بانی منطقه یافته خبر داد و گفت: منطقه یافته زایشگاه حیات‌وحش است و ضرورت ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در آنجا اهمیت داشت که توانستیم، آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی متذکر شد: با توجه بحثحفظ و حراست از محیط زیست بحثایجاد پاسگاه‌های محیط‌بانی در برنامه‌های ما وجود دارد که قصد داریم در این خصوص برای تالاب‌های پلدختر نیز این کار را انجام بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز