خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

لرستان از لحاظ سرانه مصرف خانوارها، جزء پنج استان اول کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۷۶

استان لرستان از لحاظ سرانه مصرف خانوارها متاسفانه جزء پنج استان اول کشور است و در زمینه سرانه درآمدی این استان جزء استان‌های آخر و در رده ۲۹ کشور قرار دارد.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان از لحاظ سرانه مصرف خانوارها، متاسفانه جزء پنج استان اول کشور است و در زمینه سرانه درآمدی این استان جزء استان‌های آخر و در رده ۲۹ کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، هوشنگ بازوند صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور همه مسئولان مربوطه و عضو این شورا برگزار‌ شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی لرستان وظیفه دارند، در راستای ارتقای تعلیم و تربیت در لرستان همکاری خود را با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی عنوان داشت: هزینه در راستای تعلیم و تربیت به نفع جامعه است، زیرا آموزش و پرورش سرمایه است.

استاندار لرستان گفت: در زمینه قناعت در لرستان کار نشده که انتظار ما از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها این است که در زمینه ترویج فرهنگ قناعت در سطح لرستان کار شود.

بازوند افزود: استان لرستان از لحاظ سرانه مصرف خانوارها متاسفانه جزء پنج استان اول کشور است و در زمینه سرانه درآمدی این استان جزء استان‌های آخر و در رده ۲۹ کشور قرار دارد، این یعنی ما در بحثمصرف داریم، قرض می‌گیریم و یا از موجودی‌مان استفاده می‌کنیم.

این مسئول یادآور شد: باید تلاش شود، با فرهنگ‌سازی این فاصله زیاد بین سرانه مصرف با درآمد را با ترویج فرهنگ قناعت کوتاه کنیم. وی از دانشگاه‌ها خواست روی مسئله قناعت کار کنند، تا شاهد جابه‌جایی سرانه مصرف با سرانه درآمد در استان باشیم.

براساس این گزارش در این شورا مصوب شد، شهرداری خرم‌آباد وضعیت خانه معلم لرستان را از لحاظ تجاری یا فرهنگی آموزشی بررسی کند.

در این جلسه مقرر شد، استاندار لرستان ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس لرستان اختصاص دهد. در این جلسه مقرر شد، آموزش و پرورش قبوض کمک اختیاری اولیا به مدارس را تهیه و در اختیار مدارس قرار دهد.

در ادامه این جلسه مقرر شد، شرکت‌های حامل انرژی لرستان تا شش ماهه آینده به آموزش و پرورش لرستان مهلت دادند، تا بدهی‌های خود را پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز