خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان لرستان

اقتدار توأم با رأفت کارساز است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۳۴

فرمانده انتظامی استان لرستان در مراسم افتتاحیه کلانتری ۱۵ جهان آباد بروجرد گفت: اقتدار توأم با رأفت، مطیع شدن در قلب و اذهان را فراهم می آورد.

فرمانده انتظامی استان لرستان در مراسم افتتاحیه کلانتری ۱۵ جهان آباد بروجرد گفت: اقتدار توأم با رأفت، مطیع شدن در قلب و اذهان را فراهم می آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سردار " محمدقنبری " در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین " ترابی نژاد " امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان بروجرد نیز حضور داشتند، اظهار داشت: رفتار و اعمال پلیس باید در جامعه به نوعی باشد که بتواند احساس امیدواری به امنیت را در اذهان حاکم نماید.

وی با بیان اینکه، احساس امیدواری در جامعه امکانپذیر نیست مگر اینکه خود را از مردم و برای مردم بدانیم، زیرا پلیس مردمی، پلیسی است که خواسته مردم را به خوبی درک نموده و درد مردم را درد خود بداند.

سردار " قنبری " دربخشی دیگرازسخنان خود گفت: کسی که برای احقاق حق به پلیس مراجعه نماید در ذهن خود پلیس را مقتدر دیده و برایش یقین حاصل شده است که حقش زنده خواهد شد.

این مقام انتظامی، لازمه موفقیت پلیس را برآورده کردن انتظارات مردم دانست و اعلام داشت: برآورده شدن انتظارات مردمی جز با ارائه اقتدار در چهارچوب قانون امکانپذیر نیست و اقتدار پلیس موقعی معنا پیدا می کند که بتوانیم تعامل پلیس با مردم را گسترش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید قدر امنیت موجود در جامعه را بدانند و شکر گزارخدا باشند همانطوریکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند، امنیت و سلامتی دو نعمت بسیار بزرگ بشمار می روند ونیروی انتظامی را ازجمله دستگاه های برقرارکننده امنیت برشمردو به فرمایش مقام معظم رهبری که کارکنان نیروی انتظامی رامجاهدان فی سبیل الله خطاب داشتند، اشاره نمود.

" قنبری " به اشاره به اینکه، تقسیم کار و مأموریت در کلانتری باید به نوعی باشد که نیرو بتواند خدمات ارزنده را به موقع ارائه و رضایت مردمی را جلب نماید، بر اجرای هدفمند کردن طرح پاکسازی نقاط آلوده تاکید کرد و یادآور شد: باید سیاست کاری پلیس به نوعی باشد که مجرمین همه نقاط را جهت انجام ناهنجاری خود نا امن ببیند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت در جامعه می باشد و احساس امنیت بروجرد در حال حاضر با اعتماد و همبستگی مسئولان و همکاری خوب مردم با پلیس در حد مطلوب می باشد و توانسته است وقوع سرقت را به ۱۹ در صد کاهش و کشف وقوع به ۷۷ درصد افزایش دهد.

این مقام ارشد انتظامی، در پایان ضمن بازدید از پاسگاه انتظامی والانجرد و مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ بروجرد، از فرمانده و مسئولان این شهرستان به خاطر تلاش شبانه روزی در برقراری امنیت مطلوب برای مردم بروجرد تقدیر کرد.

دستگیری ۲ سارق محتویات خودرو با ۴۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی بروجرد لرستان از دستگیری دو سارق حرفه ای و کشف ۴۴ فقره سرقت محتویات خودرو دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ " دلیری " گفت: در پی چندین فقره سرقت محتویات خودرو در شهر بروجرد، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

" دلیری " در ادامه بیان داشت: با تحقیقات گسترده و استفاده از گشت های پنهان دو سارق شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیرشدند.

وی افزود: در بازجویی های فنی، سارقان به ۴۴ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کردند؛ همچنین با شناسایی مالباختگان، متهمان همراه پرونده در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفتند.

عامل انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی دستگیر شد

ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان لرستان، عامل انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی و هتک حیثیت را شناسایی و دستگیر کردند.

سرگرد " فرهاد ابدال چگنی " سرپرست پلیس فتا لرستان گفت: در پی مراجعه خانمی به ماموران این پلیس و اعلام اینکه چند روز پیش از طریق شبکه bitalk تلفن همراه با شخصی آشنا شده که پس از دستیابی به عکس های خصوصی وی، تهدید نمود چنانچه خواسته هایش را برآورده نکند تصاویرش را در فضای مجازی منتشر می نمائید، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و فنی، موفق شدند، رد متهم به انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی را در شهرستان خرم آباد بزنند.

سرپرست پلیس فتا استان اظهار داشت: در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهم، وی با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیرشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرد و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

" ابدال چگنی " در پایان به شهروندان توصیه کرد: هرگز فایل هایی مانند عکس، فیلم و کلیپ های خانوادگی را در ایمیل خود

نگهداری نکنند و سیستم هایی که این گونه فایل ها در آنها نگهداری می شوند را هرگز به اینترنت متصل ننمائند.

دستگیری کلاهبرداران تلفنی

دو نفر شیاد و کلاهبردار که به صورت تلفنی از اصناف سطح کشور کلاهبرداری می کردند توسط پلیس آگاهی لرستان دستگیر و ۶۵۰ میلیون ریال کلاهبردری از آنان کشف شد.

سرهنگ " قدرت الله دالوند " رئیس پلیس آگاهی استان درباره این خبر اظهار داشت: برابر اخبار رسیده به پلیس آگاهی لرستان دو نفر شیاد و کلاهبردار با تماس تلفنی به عمده فروشی های پوشاک، خواروبار و … سطح کشور خواهان خرید اجناس آنان می شوند، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از وقوع موارد مشابه، کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند و مشخص شد اخیراً متهمان از یکی از فروشگاه های سطح کشور مقادیری اجناس خریداری کرده و با یک دستگاه وانت نیساندر حال انتقال آنها به شهرستان خرم آباد می باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران با تیزهوشی و تلاش بی وقفه توانستند دو کلاهبردار را در خرم آباد شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: متهمان با اعتراف به جرم خود اذعان داشتند، با تماس تلفنی و ارسال شماره همراه به اصناف شهرستان های سطح کشور خواهان خرید پوشاک و خواروبار و … آنان می شوند و با این شگرد متقلبانه اجناس مورد نظر را سفارش داده و با نیرنگ بار خودروها را درنقطه مشخص و از قبل تعیین شده در خودروی دیگر بارگیری به بهانه پرداخت پول، فروشنده را به کوچه های فرعی و نقاط کور سطح شهر کشانده، پس از جلب اعتماد آنان در اولین فرصت به همراه محموله با خودرو متواری می شوند.

" دالوند " به کشف ۶۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری در این رابطه اشاره کرد و گفت: مقادیری اجناس از متهمان کشف و با قرار صادره راهی زندان شدند.

سارق منزل در سلسله دستگیر شد

فرمانده انتظامی سلسله لرستان از دستگیری یک سارق و کشف ۸ فقره سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ " رستگاریان " در تشریح این خبرگفت: در پی چندین فقره سرقت منزل در شهرستان سلسله، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تحقیقات گسترده یک نفر سارق منزل را در سلسله شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام مسئول اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به ۸ فقره سرقت منزل با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد و یک دستگاه پژو ۴۰۵، یک دستگاه تلویزیون ال سی دی، ‌مقادیری طلا جات، وجه نقد، دوربین فیلمبرداری، گوشی تلفن همراه مسروقه و… از وی کشف و ضبط شد.

" رستگاریان " با اشاره به اینکه تلاش جهت دستگیری سایر همدستان وی نیز ادامه دارد، علت و انگیزه سرقت از سوی سارقان را اعتیاد و نیاز مالی آنان و عدم رعایت موارد ایمنی توسط مالباختگان اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز