خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان؛

کلاهبرداری۷ میلیاردی به بهانه ساخت و ساز در خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۷۵

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه سرمایه گذاری و ساخت و ساز مسکن، مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک نفر کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه سرمایه گذاری و ساخت و ساز مسکن، مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک نفر کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سرهنگ " علی احمدی تبار " گفت: در پی ارجاع پرونده ای از دادسرای شهرستان خرم آباد به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه فردی کلاهبردار از شهروندی مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: سرانجام با تلاش پلیس آگاهی مخفیگاه این کلاهبردار در خرم آباد شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: کلاهبردار با روش های متقلبانه تحت عنوان اینکه فردی با نفوذ در دستگاه های اداری است و دارای وجهه اجتماعی است با مالباخته رابطه دوستی برقرار کرده و جهت کسب منافع مادی به وی پیشنهاد می کند که در کار ساخت و ساز واحدهای آپارتمانی است و با مناسب ترین قیمت قادر به ساخت واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: این کلاهبردار حرفه ای از این شهروند می خواهد با وی شریک شود و پس از اغفال آن بدون تنظیم هیچ گونه سند رسمی مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مالباخته گرفته و پس ار ساخت مجتمع مسکونی چهار طبقه، شاکی متوجه می شود که نامبرده فردی کلاهبردار می باشد و واحدهای مسکونی را به اشخاص غیر فروخته است.

به گفته " احمدی تبار " با دستگیری متهم مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کشف و کلاهبردار با قرار صادره روانه زندان شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در دیدار با فرمانده انتظامی لرستان، پیشگیری از جرم را رمز ارتقای امنیت در لرستان دانست و لرستان را از استان های امن و حائز رتبه پنجم امنیت در کشور برشمرد.

" محمد تقی شاکرمی " گفت: بحمدالله لرستان از استان های امن و کاملا آرام است و برابر آمار جزء پنج استان امن کشور لحاظ گردیده و این نشانگر وجود مردمی خوب و ولایتمدار است.

شاه کرمی در ادامه گفت: نیروی انتظامی استان در امر پیشگیری از جرائم عالی کار کرده است، باید کار فرهنگی صورت گیرد تا اقدامات پیشگیرانه خود را نمایان سازد، مشکلات اقتصادی و بیکاری که مادر تمام فساد است نباید باعثکم کاری شود، باید با تمام توان و قدرت همه دستگاه ها ونهادهای دخیل در امر پیشگیری پای کار بیایند و رفع مشکل کنند.

این مقام قضائی اظهار داشت: سیاه نمایی در مسائل جزئی در استان باعثفرار سرمایه گذار، رکود اقتصادی و عدم جذب نیروهای متخصص و کارآفرین می شود. لذا باید در بخش فرهنگی و پیشگیری از جرم وارد شد تا بستر مناسب برای کسب و کار مردم لرستان فراهم آید.

وی با تقدیر و تشکر از عملکرد نیروی انتظامی گفت: با توجه به زیرساخت های ممکن در استان و ضعف های اجتماعی، اقتصادی و معضل بیکاری، نیروی انتظامی بسیار عالی کار کرده و این مستلزم مدیریت صحیح و همدلی کارکنان در استان است.

فرمانده انتظامی استان نیز در این دیدار با اعلام آمادگی و تلاش در بخش پیشگیری از جرائم گفت: پلیس تمام امکانات و تجهیزات خود را ابتدا در بخش پیشگیری از جرم متمرکز نموده و این روند به صورت مستمر در دستور کار است.

سردار " محمد قنبری " با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی و همکاری نیروهای پلیس را در تأمین امنیت ضروری دانست، اظهار داشت: امنیت و آرامش بدون همکاری تمام دستگاه‌های امنیتی محقق نمی شود.

در خاتمه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان با اهدای لوح تقدیر از زحمات فرمانده انتظامی استان تقدیر و تشکر کرد.

اقتدار پلیس، زمینه ساز رضایت شهروندان

فرمانده انتظامی شهرستان دورود لرستان از اجرای طرح‌های پاکسازی در طی دو مرحله و دستگیری بیش از ۴۰ معتاد، سارق، خرده فروش مواد مخدر و قاچاقچی در این شهر خبر داد.

در راستای جلب اعتماد و رضایت شهروندان به منظور فراهم ساختن محیطی امن برای عموم در شهر دورود همزمان دو طرح پاک‌سازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدایت فرمانده انتظامی این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

در این راستا ۴۰ نفر معتاد پرخطر و سارق ساختمان¬های نیمه کاره در حین ارتکاب جرم با ۳ فقره سرقت دستگیر و تعداد ۲ نفر قاچاقچی که سعی در قاچاق ۴۰ کیسه آرد را دشتند به همراه ۲ دستگاه خودرو شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ " هدایت اله حسنوند " در ادامه گفت: با شناسایی چندین قلیان سرا فاقد مجوز که تبدیل به پاتوقی برای سارقان و مجرمان شده بودند، پلیس توانست تعداد دو نفر خرده فروش مواد افیونی را دستگیر و مقادیری مواد مخدر و تعداد ۱۰۰ بسته قرص توهم زا را نیز کشف و ضبط کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این راستا ۳ هزار نخ سیگار قاچاق از ۷ واحد قلیا¬ن¬سرا کشف که این واحدهای صنفی غیر مجاز به علت تهدید جدی بهداشت عمومی پلمپ شدند.


کشف ۹۵ کارتن ادکلن قاچاق درخرم آباد

فرمانده انتظامی خرم آباد لرستان از کشف ۹۵ کارتن ادکلن خارجی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ " حسین نجفی " در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه رازان این فرماندهی حین گشت در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ که از مسیر جنوب به شمال در حال تردد بود مظنون شدند.

وی بیان داشت: پس از تعقیب و دستور ایست خودرو با تلاش ماموران توقیف شد و در بازرسی از آن ۹۵ کارتن حاوی یک هزار و ۱۴۰ عدد انواع ادکلن خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

" نجفی " ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و خاطر نشان کرد: دو نفر در این رابطه نیز دستگیر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز