خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

فضای دانشگاه‌ها در جهت اصلاح و رفتن به سمت اعتدال است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۳۹

خوشبختانه فضای دانشگاه‌ها در جهت اصلاح و رفتن به سمت اعتدال، نشاط و امید به پیش می‌رود و توجه مدیران در ایجاد این فضا بسیار تاثیرگذار است.

کمیسیون دانشجویی شورای تامین استان لرستان امروز، سه شنبه، با ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار در محل استانداری لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، «سید سعید شاهرخی» ضمن تقدیر از حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین حسینی که بدون کوچک‌ترین دغدغه امنیتی برگزار شد، گفت: در اربعین حسینی رویداد تاریخی بزرگی رقم خورد که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به روزهای پرکار هفته پژوهش و روز دانشجو، افزود: حضور خوب و موثر دانشجویان که با بسترسازی از سوی مدیران دانشگاه‌ها صورت گرفت، به بهترین وجه ممکن انجام شد که زینت بخش این محافل کنگره شهدای دانشجو بود.

وی در ادامه با اشاره به فضای مقدس دانشگاه‌ها و نقش اساسی و کلیدی دانشجویان، ادامه داد: در مواجهه با این فضا باید ‌‌نهایت دقت و کوشش را داشته باشیم تا شاهد ایجاد نشاط، جنب و جوش و پویایی در دانشگاه‌ها باشیم و بستر لازم را برای فضای باز بانشاط برای جوانان به منظور حضور در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم آوریم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه اگر این فضا را ایجاد کنیم شاهد تاثیر آن در همه بخش‌ها و در نتیجه توسعه کشور خواهیم بود، یادآور شد: امروز شاهد موفقیت‌های چشمگیر جوانان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی هستیم و تقویت این فضا هیچ مرزی جز خطوط قرمز قانونی نمی‌شناسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، ضمن اشاره به این موضوع که باید شرایط را به وجود آوریم که فضای دانشجویی به سمت رادیکال و بحث‌های بیهوده نرود، افزود: خوشبختانه فضای دانشگاه‌ها در جهت اصلاح و رفتن به سمت اعتدال، نشاط و امید به پیش می‌رود و توجه مدیران در ایجاد این فضا بسیار تاثیرگذار است.

وی به بیان برخی نکات در این زمینه پرداخته و ادامه داد: مدیران دانشگاه‌ها باید تشکل‌های دانشجویی را عملا تقویت کنند و به عنوان یک نهاد ضروری در دانشگاه‌ها به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند تا فضای باز برای سلیقه‌های مختلفی که در تشکل‌های رسمی و قانونی فعالیت می‌کنند، ایجاد شود.

شاهرخی با عنوان اینکه با ایجاد فضای باز برای سلیقه‌های مختلف زمینه برای بالا رفتن توان با هم کار کردن ایجاد می‌شود، گفت: با شنیدن صداهای مخالف و موافق، رشد و بالندگی اتفاق می‌افتد و فضای رادیکال از بین خواهد رفت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه روسای دانشگاه‌ها باید ارتباط صمیمی با دانشجویان داشته باشند، ادامه داد: برای پاسخگویی به نیاز‌ها و سوالات دانشجویان باید بسترسازی‌های لازم را انجام دهیم و کارهای جاری نباید مدیران را از توجه به صمیمیت با دانشجویان غافل کند.

شاهرخی تلاش برای حل مسائل داخلی در درون دانشگاه را ضروری دانسته و بیان کرد: اگر مسائل در درون خود دانشگاه‌ها حل نشد و نیاز به هماهنگی بیشتر بود، آن را در دستور کار قرار دهید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به بحثدامنه دار خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: نظارت جدی بر خوابگاه‌ها باید جزو برنامه‌های آنی و فوری باشد و تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن تخلفات فراهم شود.

وی مهم‌ترین راهکار برای حل مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی را ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ذکر کرد و افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی و هماهنگی با مسکن و شهرسازی و رایزنی‌های لازم در این خصوص باید صورت گیرد و تسهیلات و شرایطی ایجاد شود تا خوابگاه‌هایی با کاربری و استانداردهای لازم ایجاد شوند.

وی ضمن تشکر از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برای برگزاری نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: این رویداد علمی و فرهنگی پس از دو سال وقفه در خرم آباد برگزار شد و شاهد جنب و جوش و اثرات خوب آن بودیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: از روسای دانشگاه‌ها می‌خواهیم نقطه نظرات خود در ارتباط با برگزاری نمایشگاه کتاب خرم آباد در دو بخش نقاط ضعف و قوت و همچنین میزان مشارکت، خرید و تسهیلات به ما اعلام کنند تا برنامه ریزی‌های لازم برای رفع نواقص صورت گیرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز