خبرگزاری کار ایران

همزمان با اربعین حسینی؛

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در خرم آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۸۶۵

همزمان با اربعین حسینی، تجمع بزرگ عزاداران حسینی در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

همزمان با اربعین حسینی، تجمع بزرگ عزاداران حسینی در شهرهای مختلف استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در جمع خبرنگاران گفت: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان و جامعه اسلامی اصناف و بازار شهرستان خرم آباد و با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، سپاه پاسداران، حوزه کمالیه، صدا و سیما و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تجمع بزرگ عزادارن حسینی در روز اربعین ساعت ۹صبح در مقابل حوزه کمالیه شهرستان خرم آباد با حضور گسترده هیات های مذهبی، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی امین فزود: برگزاری مراسم مذهبی و دینی در ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی در سطح جامعه نقش بسزایی دارد.

وی تجمع مردمی در روز اربعین را عظیم و باشکوه توصیف کرد و اظهار داشت: این تجمع به عنوان یک مانور بزرگ سیاسی، عبادی می تواند برنامه ریزی‌ها و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی و آنها را از دست یابی به اهداف پلید خود که همان ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی و کم ارزش کردن مبانی و ارزش های دینی و مذهبی است نا امید و مایوس کند.

به گفته وی با برنامه ریزی و هماهنگی های به‌عمل آمده نظیر این مراسم در همه شهرستانهای استان با شکوه خاصی برگزار شد.
در روزاربعین حسینی، لرستان یکپارچه سیاهپوش و عزادار است و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای مصائب حضرت سید الشهدا(ع) و یاران فداکارش به عزاداری پرداختند.

اقشار مردم عزادار و ساهپوش استان در حالی که دیشب را تا پاسی از شب در مساجد و حسینیه ها به عزاداری مشغول بودند از سحرگاه امروز نیز به خیابان ها آمده و همراه با دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی، عزداری و سوگواری کردند.

سوگواران و عزاداران عاشورایی در قالب هیات های عزاداری و دسته جات سینه زن و زنجیر زن با حضور درمساجد، حسینیه‌ها، تکایا و خیابان‌های سطح شهر در مظلومیت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به عزاداری و سوگواری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

امروز غریو ناله ها و فریادهای یا حسین، یا ابوالفضل و یا زینب(س) سراسر لرستان طنین انداز شده و بیرق های سیاه بر سر در منازل و معابر بیشتر خودنمایی می کند.

امروز در اربعین حسینی مردم لرستان سرشار از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(س) شده اند و هیاتها و تجمع های بزرگ عزاداری در جای جای این استان در حال مویه و مرثیه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز