خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

سخت گیری مدیران بانک‌های لرستان در تسهیلات اشتغال‌زا توجیه پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۳۸

در سفر دکتر روحانی به استان لرستان، مصوبه‌ای در خصوص استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی مبنی بر اینکه برای استان لرستان، هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد، شکل گرفت.

استاندار لرستان گفت: سخت گیری مدیران بانک‌های لرستان در تسهیلات اشتغالزا توجیه پذیر نیست و مدیران کم کار درخواست جابه‌جایی و تغییر بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند عصر روز گذشته، در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان در خرم‌آباد گفت: در سفر دکتر روحانی به استان لرستان، مصوبه‌ای در خصوص استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی مبنی بر اینکه برای استان لرستان، هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد و با نرخ بهره چهار درصد، کمتر از استان‌های دیگر برای لرستان مصوب شده اما تاکنون مدیران استان نتوانستند از این فرصت طلایی استفاده کنند.

وی عنوان داشت: در این مصوبه تسهیلات پرداختی به بخش صنعت لرستان؛ ۱۵ درصد، گردشگری؛ ۱۲ و کشاورزی؛ ۱۱ درصد تعیین شده است که مدیران باید تلاش کنند در این فرصت باقی مانده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پیشرفت و توسعه استان بهره‌مند شوند.

استاندار لرستان گفت: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی کشور، برای استان‌ها در نظر گرفته شده است که حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن با بانک‌های عامل قرارداد بسته‌اند که در حال توزیع هستند و اگر استان ما تلاش نکند نمی‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود از این رو تاکنون در استان لرستان فرصت‌سوزی‌های زیادی شده است و نباید بگذاریم دوباره در این استان فرصت‌سوزی شود.

بازوند خاطرنشان کرد: تاکنون تنها ۹۰ درصد از طرح‌هایی که به صندوق توسعه ملی کشور معرفی شده‌اند در بخش کشاورزی بوده و در بخش‌های دیگر مانند صنعت، خدمات، گردشگری و… متاسفانه خوب عمل نشده و ورودی بسیار ضعیفی داریم.

وی از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل میراثفرهنگی و گردشگری لرستان، مدیران عامل بانک‌های استان و معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان خواست هرچه سریع‌تر وضعیت طرح‌های این استان را برای معرفی به صندوق توسعه ملی بررسی کنند و اگر مدیران عامل بانکی که نمی‌توانند در این زمینه کاری انجام دهند باید با سرپرستی خود در تهران هماهنگ کنند و خودشان کنار بروند شاید مدیر جدید دیگری بتواند این مشکل را حل کند.

استاندار لرستان گفت: از این فرصت باید حداکثر استفاده را ببریم و اگر این فرصت را از دست بدهیم در حق مردم استان لرستان که آمار نخست بیکاری کشور را دارند اجحاف شده است. زیرا ما تاکنون در سنوات گذشته یک ریالی از صندوق توسعه ملی برای توسعه استان استفاده نکرده‌ایم.

استاندار لرستان تصریح کرد: تاکنون ورودی طرح‌های استان لرستان به صندوق توسعه ملی ضعیف بوده و انتظار داریم هرچه سریع‌تر این طرح‌ها به صندوق توسعه ملی ورود پیدا کنند. چراکه اگر سطح اعتبارات این صندوق تکمیل شود ما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

بازوند تصریح کرد: به اندازه کافی در لرستان فرصت‌سوزی شده و دیگر جایی برای فرصت‌سوزی در لرستان نیست، از این رو اگر نتوانیم از این صندوق استفاده کنیم، فردا همه باید پاسخگوی مردم لرستان باشیم.

وی از معاون برنامه‌ریزی استان خواست به صورت هفتگی جلساتی را در این زمینه برگزار کند و مشکلات طرح‌هایی که به صندوق توسعه ملی باید ارسال شود را بررسی کند.

بازوند با بیان اینکه بارها مسئولان صندوق توسعه ملی اعلام کرده اند که ورودی طرح های صنعتی لرستان بسیار ضعیف است بیان داشت: خواهش من از مدیران عامل بانک‌ها، معاون برنامه ریزی استانداری لرستان، مدیران میراثفرهنگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی این است که نگذارند فرصت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی از دست برود.

بازوند یادآور شد: استفاده از صندوق توسعه ملی خط قرمز ما است و هر مدیری نمی‌تواند از این صندوق تسهیلات برای توسعه لرستان دریافت کند، خود کنار رود تا مدیری دیگری جایگزین آن شود.

در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان ۳۵ طرح اشتغال‌زایی با ۴۳۳ میلیارد ریال و ۱۵ نفر اشتغال جدید و ۸۸۲ نفر تثبیت اشتغال به تصویب کارگروه رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز