خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۴۲

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آبادَگفت: از ویژگی‌های جنبش دانشجویی استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی و آرمان‌خواهی است و اوج فعالیت جنبش دانشجویی در ایران در ۱۳ آبان‌‌ماه سال ۵۸ شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آبادَگفت: از ویژگی‌های جنبش دانشجویی استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، ازادی‌خواهی و آرمان‌خواهی است و اوج فعالیت جنبش دانشجویی در ایران در ۱۳ آبان‌‌ماه سال ۵۸ شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران به ۱۶ آذرماه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری ۱۶ آذرماه به دلیل اعتراض دانشجویان به سفر معاون اول رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در سال ۱۳۳۲ در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، یادآور شد: ۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های سیاسی دانشجویان ایران اسلامی علیه استکبار بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته‌اند، تصریح کرد: از ویژگی‌های جنبش دانشجویی استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی و آرمان‌خواهی است و اوج فعالیت جنبش دانشجویی در ایران در ۱۳ آبان‌‌ماه سال ۵۸ شکل گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری همیشه از این جنبش دانشجویی حمایت کرده و در میان دانشجویان سخنرانی و به سؤالات آنها گوش پاسخ می‌دهند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی یک حرکت مقدس، تأثیرگذار و بسیار تحول‌آفرین است، خاطرنشان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند که این جنبش دانشجویی را تبدیل به فضای تنش کرده و این جنبش را از رسالت اصلی خود جدا کنند، غافل از اینکه جنبش دانشجویی ضداستکباری است، این درحالی است که دانشجویان عزیز با هوشیاری و بصیرت همیشه در مسیر اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت حرکت کرده‌اند.

وی در ادامه به ۱۹ آذرماه تشکیل شورایعالی انقلاب فرهنگی و آغاز هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: پدیده وجودی شورایعالی انقلاب فرهنگی تقویت مداوم جبهه فرهنگی و سوق دادن جامعه علمی کشور به سمت پژوهش و فناوری است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف شورایعالی انقلاب فرهنگی تقویت جبهه فرهنگی اسلامی در برابر جبهه استکباری است.

وی یکی دیگر از وظایف شورای انقلاب فرهنگی را سوق دادن پژوهش به سمت پیشرفت و فناوری‌های جدید دانست و افزود: امروز با وجود تلاش‌های فراوانی که در این زمینه صورت گرفته، اما ما شاهد فعالیت‌های خوبی در زمینه پژوهشی در کشور نیستیم، از این رو انتظار ما این است که در بحثپژوهش و فناوری رتبه‌های بالاتری را کسب کنیم.

میرعمادی گفت: ‌ باید در بخش پژوهش بتوانیم در جهان رتبه نخست را داشته باشیم، هرچند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد مقالات عالی در دنیا با آمارهای بسیار بالا هستیم، اما نباید به این میزان راضی باشیم، بلکه باید تلاش کنیم که این آمار را بالا ببریم.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: باید پژوهش در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان قرار گیرد.

وی به سفر رئیس جمهور کشور به استان گلستان و افتتاح راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان اشاره کرد و گفت: افتتاح این خط آهن به عنوان شمال و جنوب دریای خزر را به خلیج فارس وصل و علاوه بر اهمیت اقتصادی، تجاری، حمل بار و مسافر از نظر سیاسی نیز دارای اهمیت است که افتتاح این پروژه یک پیام سیاسی برای دنیا داشته و آن این است که به دنیا نشان داد تحریم‌های اقتصادی در اراده ملت ایران اثرگذار نبوده است.

وی به ۲۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب اشاره کرد و گفت‌: آیت‌الله دستغیب دریای فضیلت بود و از ویژگی‌هایی نظیر بزرگ‌منشی و ساده‌زیستی برخوردار بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد کنگره عظیم راهپیمایی باشکوه و بی‌نظیر زائران اباعبدالله از نجف تا کربلا هستیم که این راهپیمایی از نجف به کربلا دامنه عاشورا و قیام حسینی را جهانی کرده است.

وی تصریح کرد: اربعین یادگار خاطره جهاد، مقاومت و یادگار زینب کبری و امام سجاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز