خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان لرستان؛

مصرف گاز در لرستان، افزایش چشمگیری داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۲۴

مصرف گاز در آبان ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل در لرستان، افزایش چشم‌گیری داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان لرستان گفت: مصرف گاز در آبان ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل در لرستان افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حشمت الله شمس‌خرم‌آبادی، صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: در حال روستای استان لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند که از این تعداد طرح گازرسانی به ۵۷ روستا در ۶ ماهه اول سال جاری به بهره‌‎برداری رسیده‌اند.

وی عنوان داشت: گازرسانی به روستاهای لرستان، امسال اولویت شرکت گاز است و در همین راستا طرح گازرسانی به بیش از ۲۱۰ روستای استان در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت گاز استان لرستان گفت: در همین راستا کار گازرسانی به بیش از ۱۰۰ روستای دیگر استان مراحل انتخاب پیمانکار، طراحی و مطالعاتی را می‌گذرانند و در آینده گازرسانی به این روستا‌ها اجرایی می‌شود.

شمس در مورد گازرسانی به دیگر شهرهای استان گفت: گازرسانی به شهر سپیددشت در حال اجرا بوده و علی‌رغم سختی کار و مسیر صعب‌العبور امید می‌رود تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

این مسئول عنوان داشت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهری لرستان و ۴۷ درصد روستاهای دارای شرایط استان از گاز استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آبان ماه امسال مصرف گاز در لرستان افزایش چشم‌گیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته به مشترکان هشدار داد در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

شمس‌خرم‌آبادی اظهار کرد: در آبان ماه سال جاری مصرف گاز در استان ۱۵۵ میلیون متر مکعب بود و این در حالی است که این رقم سال ۹۲ حدود ۱۳۴ میلیون متر مکعب بوده است.

وی یادآور شد: بخش عمده این گاز در حوزه خانگی مصرف شده و از این‌رو لازم است، مشترکان مصرف گاز را کاهش دهند، تا شرکت گاز در تامین گاز با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان عنوان داشت: در آبان ماه سال گذشته مصرف گاز در روزهای اوج مصرف حداکثر ۵،۷میلیون متر مکعب گاز مصرف شد، در حالی که در آبان امسال این رقم به ۷،۳ میلیون متر مکعب رسید.

این مسئول عمده دلیل مصرف زیاد گاز در استان لرستان را استفاده از تجهیزات گرمایشی پرمصرف مانند بخاری و استاندارد نبودن منازل مسکونی که باعثهدر رفت گرما می‌شود عنوان کرد و از مردم خواست با رعایت نکات قابل اجرا از جمله کاهش اندکی در دمای منزل و مسدود نمودن راه‌های خروج گرما از منزل در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز