خبرگزاری کار ایران

سپهوند سرپرست شهرداری خرم‌آباد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۴۸

پس از برکناری محمد مهرابی، شهردار پیشین مرکز استان، در جلسه روز پنج‌شنبه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، رایزنی‌های مختلفی جهت انتخاب سرپرست شهرداری آغاز شد.

پس از برکناری محمد مهرابی، شهردار پیشین مرکز استان، در جلسه روز پنج‌شنبه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، رایزنی‌های مختلفی جهت انتخاب سرپرست شهرداری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا خرم آباد به نقل از روابط عمومی شهرداری خرم آباد، اسامی تعدادی از مدیران کنونی و سابق این نهاد عمومی به عنوان گزینه تصدی اداره موقت آن مطرح شد که از این بین می‌توان به سیاوش سپهوند‌، رضا بردبار، مسعود مختاری و یحیی عیدی‌بیرانوند اشاره کرد.

بالاخره رقابت اصلی میان سیاوش سپهوند و مسعود مختاری شکل گرفت و در نود و دومین جلسهٔ شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که عصر روز یک‌شنبه دوم آذرماه در سالن جلسات شورا برگزار شد، «سیاوش سپهوند» با ۱۰ رأی از ۱۳ رای اعضا برای مدت ۳ ماه به عنوان سرپرست شهرداری خرم‌آباد برگزیده شد.

سپهوند که در اواخر دوره شهرداری مهرابی مورد غضب قرار گرفت و نهم آبان‌ماه از شهرداری منطقه ۲ خرم‌آباد کنار گذاشته شد، اینک پس از حدود ۳ هفته، حکم سرپرستی شهرداری خرم‌آباد را با نظر اکثریت اعضای شورای شهر در دست دارد.

اگر چه بسیاری معتقدند که مسعود مختاری دیگر کاندیدای مطرح برای سرپرستی شهرداری با توجه به سوابق و تجربیاتش گزینهٔ مناسب‌تری به شمار می‌رفت، اما به نظر می‌رسد اعضای شورا به خاطر ارتباط نزدیک بین مختاری و مهرابی، ترجیح دادند که آقای قائم‌مقام شهردار، دور از سرپرستی شهرداری خرم‌آباد بماند.

مسعود مختاری که بیش از ۳ سال شهردار خرم‌آباد بوده و علاوه بر آن، سابقهٔ مدیریت بر سازمان همیاری شهرداری‌های استان و نیز مدیر کلی دفتر امور شهری استانداری لرستان را در کارنامه دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای انتخاب شدن به عنوان شهردار خرم‌آباد به شمار می‌رود، اما نوع انتخاب امروز اعضای شورا و نیز برخی اختلاف‌نظرهای سیاسی بین وی و برخی مسوولان استان، تحقق این انتخاب را بعید می‌نمایاند و اعضای شورا در اظهار نظرهای غیررسمی از آوردن شهردار غیربومی صحبت می‌کنند.

به هر حال، سیاوش سپهوند با سابقهٔ معاونت سازمان همیاری شهرداری‌های استان، شهردار بیران‌شهر، معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد و مدیریت پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های مناطق مرکز استان، از دوشنبه به عنوان سرپرست به اتاق شهردار خرم‌آباد می‌رود تا ظرف مدت سرپرستی وی، اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به مدت ۳ ماه فرصت داشته باشند تا برای انتخاب و معرفی شهردار جدید شهر تصمیم بگیرند و گزینه مورد نظرشان را معرفی کنند.

کاری که تا کنون ۳ بار انجام داده‌اند و با انتخاب عیدی‌بیرانوند(سرپرست)، مهرابی و سپهوند(سرپرست)، عملاً مهم‌ترین تصمیم آن‌ها به شمار رفته و اهمیت آن از این نظر مضاعف می‌شود که بنا بر آن‌چه تا کنون توسط شورا در این خصوص تصمیم‌گیری شده است، کارنامه‌ای ضعیف را نشان می‌دهد که امیدواریم حداقل این بار اعضای شورای شهر جبران مافات نمایند و اعتماد عمومی شهروندان را نسبت به این نهاد بازگردانند.

اعضای دوره چهارم شورا تا این‌جای کار دنباله‌روی تجارب ناخوشایند اعضای دورهٔ سوم البته با شدت و سرعت بیشتری بوده‌اند! اعضای دوره سوم شورا نیز پس از روی کار آمدن با وجود تذکر بسیاری از خیرخواهان شهر مبنی بر حفظ مسعود مختاری شهردار وقت خرم‌آباد، بلافاصله وی را برکنار کرده و بی‌ثباتی را طی دوره ۶ ساله عضویتشان در شورا با ۹ بار انتصاب شهردار و سرپرست شهرداری ارمغان آوردند.

سپس اقدام به انتصاب مهندس محمد خدامی از بدنهٔ شورا به عنوان شهردار نمودند، اتفاقی که در دوره چهارم نیز روی داد و مهرابی را از بدنهٔ شورا حذف نمود که باعثایجاد حرف و حدیث‌هایی مبنی بر کلید خوردن پروژه‌ای هدفمند برای حذف وی را مطرح کرد که البته با برکناری زودهنگام مهرابی از شهرداری، این احتمال قوت گرفت.

اینک اعضای شورای چهارم ظرف بیش از ۱۴ ماه ۴ شهردار و سرپرست را انتخاب کرده‌اند و با انتخاب شهردار جدید در پلهٔ پنجم آزمونشان، رکورد ۵ انتخاب را برای ۱۷ ماه ثبت خواهند کرد که امیدواریم این بهترین و آخرین انتخاب آن‌ها باشد، چرا که… شهروندان خسته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز