خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان؛

لرستان در زمینه مراجعه و میزان امانت کتاب، جزء استان‌های برتر کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۰۰

لرستان از لحاظ سرانه مطالعات جزو ده استان آخر است، اما در زمینه مراجعه و میزان امانت جزو استان‌های برتر کشور است که جا دارد از مردم این استان تقدیر کنیم.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان: لرستان از لحاظ سرانه مطالعات جزو ده استان آخر است، اما؛ در زمینه مراجعه و میزان امانت جزو استان های برتر کشور است که جا دارد از مردم این استان تقدیر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: امور کتابخانه ها هیچ گونه محدودیتی برای توزیع کتاب ها ندارد.

امیر فرزامی، سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان لرستان از لحاظ سرانه مطالعه وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷ باب کتابخانه فعال ۳۱ باب کتابخانه و ۲۶ کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد.

وی با تأکید براین که کتابخانه ها هیچ گونه محدودیتی برای توزیع کتاب به کتابخانه ها ندارد، گفت: با تلاش کارکنان و پرسنل کتابخانه استان لرستان تفاهم نامه هایی با دستگاه ها انجام شده است که تا پایان آبان ماه ۸ باب کتابخانه مشارکتی افتتاح می شود.

وی عنوان کرد: درست است استان لرستان از لحاظ سرانه مطالعات جزو ده استان آخر است، اما؛ در زمینه مراجعه و میزان امانت جزو استان های برتر کشور است که جا دارد از مردم این استان تقدیر و تشکر کنیم.

وی گفت: میزان سرانه مطالعه کتاب در طول شبانه روز در استان لرستان ۵۴ دقیقه است که این رقم نسبت به میانگین کشوری در رتبه پایین‌تری قرار دارد.

وی در ادامه از طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: عضویت در تمام کتابخانه‌های عمومی استان لرستان رایگان است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج کتابخوانی و ترغیب شهروندان برای استفاده از کتاب‌ها و فضای کتابخانه‌های عمومی استان است.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های لرستان وجود دارد، که در این زمینه نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه برای هر ۱۰۰ نفر ۴۰ نسخه کتاب وجود دارد، گفت: بر اساس استاندارد برای هر ۱۰۰ نفر باید ۳۰۰ الی ۴۰۰ جلد کتاب وجود داشته باشد.

فرزامی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی " خورشید ولایت " از کتاب ولایت مطلقه فقیه هم زمان با هفته کتابخوانی آغاز می‌شود در سطح استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: محل توزیع کتاب ها و پرسشنامه در سراسر کتابخانه های عمومی استان و مصلی های نماز جمعه است و تا تاریخ ۳۰دی ماه نیز ادامه دارد.

سرپرست کتاب خانه های عمومی لرستان با بیان اینکه برای این مسابقه جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سفر به مشهد مقدس و عتبات عالیات از جمله جوایز این مسابقه است که قرعه کشی و اهدای جوایز در بهمن ماه امسال و هم زمان دهه فجر انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز