خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس؛

علی‌رغم ظرفیت‎های بی‎شمار، معضلات اجتماعی فراوانی در لرستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۹۱

علی‌رغم این‌که لرستان از ظرفیت‎های بی‎شماری برخوردار است اما از معضلات اجتماعی فراوانی نیز رنج می‌‎برد.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: علی رغم اینکه لرستان از ظرفیت‎های بی‎شماری برخوردار است اما از معضلات اجتماعی فراوانی نیز رنج می‌‎برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ایرج عبدی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که با محوریت دانشگاه‌های استان لرستان و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: ادبیات پیگیری رفع معضلات استان لرستان وارد دانشگاه‌های استان شده است و همین موضوع می‌‎تواند در رفع معضلات استان راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان و افراد کلیدی در استان به شیوه جهادی کار‌ها را مدیریت نکنند، کار‌ها لنگ می‌‎ماند، افزود: علی رغم اینکه لرستان از ظرفیت‎های بی‎شماری برخوردار است، اما از معضلات اجتماعی فراوانی نیز رنج می‌‎برد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس مدیریت جهادی شکل گرفته در استان را قابل ستایش دانست و گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی استانداری لرستان به اندازه ۳۶ ماه گذشته پول در خزانه استان وجود دارد و این نشان دهنده مدیریت جهادی در لرستان است.

عبدی با بیان اینکه متاسفانه استان لرستان در دولت قبل سهمی از اعتبارات توزیع شده نداشته است، تصریح کرد: اقدامی خوبی که در مجلس انجام شده است این است که توانسته‎ایم سهم استان را از معافیت‎های مالیاتی به دلیل محرومیت تا ۲۵ درصد افزایش دهیم.

وی عنوان داشت: امروز در استان لرستان داشتن دغدغه نسبت به معضلات اجتماعی به نخبگان و دانشگاهیان سرایت می‌کند که این برای ما جای امیدواری دارد و برگزاری چنین همایش‌هایی در لرستان نشانه دغدغه داشتن نخبگان و دانشگاهیان نسبت به مسائل فرهنگی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در برخی از کشور‌ها قانون و فرآیند‌ها مدیریت می‌کنند که در این صورت نقش انسان‌ها در نحوه مدیریت خیلی مهم نیست اما در جامعه‌ای که قانون‌ فرآیند‌ها خیلی مهم نباشد افراد باید با درایت بیشتری نسبت به مسائل عمل کنند بنابراین وقتی فرآیند‌ها پخته نباشند مدیریت باید به سمت جهادی شدن برود.

عبدی با اشاره به اینکه اگر افراد به شیوه جهادی عمل نکنند، پیشرفت زیادی حاصل نمی‌شود، گفت: امروز ایران یک کشور اثرگذار در منطقه است که باید توسعه پیدا کند بنابر این مدیریت جهادی در این کشور ضروری است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: لرستان در ۴ سال گذشته وضعیت خوبی از نظر اعتبارات و منابع مالی نداشته است اما امروز با توجه به تهدیدی که مدیریت ارشد این استان دارد بسیاری از مشکلات و پروژه‌های نیمه تعطیل فعال شده‌اند که این امر جای تقدیر و تشکر دارد زیرا در حال حاضر به اندازه ۳۶ ماه گذشته در خزانه استان لرستان پول وجود دارد که این امر در یک شرایط اقتصادی امروزی نشانه تدبیر مدیریت ارشد این استان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد معافیت استان لرستان در زمینه‌های مختلف بالا برده‌ایم افزود: همه تلاش خود را برای توسعه لرستان به کار می‌گیریم و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مجمع نمایندگان لرستان از عزل و نصب‌ها دخالتی ندارند و ۹۰ درصد این انتصابات را به عهده استاندار لرستان گذاشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز