خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان؛

ایستگاه پمپاژ " نیله " تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۵۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان همچنین از بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ نیله تا پایان امسال در استان خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان از بهره برداری از ایستگاه پمپاژ نیله تا پایان امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، علی امید سیفی در شورای فنی استان افزود: میانگین بارش سالانه استان در طولانی مدت ۵۴۶ میلی‎متر است که نسبت به متوسط کشوری که ۲۵۰ میلی‎متر است ۲.۲ برابر بارندگی استان بیشتر است.

وی به ایستگاه پمپاژ چم مهر اشاره کرد و بیان داشت: این ایستگاه پمپاژ نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد بوده و بیش از هزار و ۲۵۰ هکتار از راضی کشاورزی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارش مربوط به جنوب اشترانکوه با ۱۳۰۰ میلی‎متر و کم‎ترین مربوط به شمال ازنا با ۲۵۰ میلی‎متر است.

سیفی اضافه کرد: میزان بارش در سطح استان ۱۵.۵ میلیارد مترمکعب است که ۸.۱ میلیارد مترمکعب آن از حوضه دز خارج و مابقی نفوذ و تبخیر می‎شود و حجم کل روان‎آب‎های استان ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان تعداد چشمه‎های استان را ۶۴۳۱ دهنه دانست و افزود: همچنین تعداد قنات‎ها در استان ۱۳۴۱ مورد است.

وی گفت: ۹۱ درصد آب در حوزه کشاورزی، ۶.۵ درصد برای شرب و بهداشت و ۲.۵ درصد در صنعت مصرف می‎شود.

سیفی اضافه کرد: میزان برداشت آب از آب‎های سطحی استان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب، آب‎های زیرزمینی ۷۰۰ میلیون مترمکعب و میانگین حجم مصرف سالانه دو میلیون و ۱۰۰ مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان تعداد طرح‏‎های توسعه منابع آب را ۵۸ طرح برشمرد و افزود: از این تعداد ۲۰ طرح ملی استانی شده، چهار طرح کلی و ۳۴ طرح استانی هستند.

وی بیان کرد: در استان چهار سد بلند بختیاری، رودبار، معشوره و لیرو را داریم که پیمانکار آنها شرکت آب‎نیروست که با تولید ۲۳۸۰ مگاوات برق در سال بیشترین انرژی برق‎آبی را در کشور تولید می‎کنند.

سیفی گفت: سد معشوره برای مصارف صنعتی، شرب، کشاورزی و برق‎آبی است.

وی همچنین با اشاره به ایستگاه پمپاژ محمود آباد استان نیز گفت: این ایستگاه پمپاژ نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیز هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی به ایستگاه پمپاژ فیض آباد اشاره کرد و گفت: این ایستگاه سه هزار و ۲۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی استان را تحت پوشش قرار خواهد داد و هم اکنون ۶۰۰ هکتار از آن آماده بهره برداری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان داشت: ایستگاه پمپاژ تیران استان نیز در حال بهره برداری است.

سیفی همچنین از تکمیل ایستگاه پمپاژ اسماعیل آباد لرستان خبر داد و افزود: هم اکنون کار اجرای شبکه سه و چهار آن باقی مانده که از سوی قرارگاه خاتم در حال اجرا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز