خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جهاد کشاورزی استان لرستان:

لرستان با کشاورزی مدرن فاصله زیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۹۶

مدیر کل جهاد کشاورزی استان لرستان: اگر ما برنامه محور نباشیم به جایی نمی‌رسیم و کشاورزی در استان لرستان با کشاورزی مدرن فاصله زیادی دارد که ما منتظر تحول در کشاورزی استان هستیم که برای این کار نیازمند ورود بخش خصوصی و مردم هستیم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: اگر ما برنامه محور نباشیم به جایی نمی‌رسیم و کشاورزی در استان لرستان با کشاورزی مدرن فاصله زیادی دارد که ما منتظر تحول در کشاورزی استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهرداد غضنفری‌ در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی در خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی است و منابع آب و خاک بسیار مطلوبی در استان وجود دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به مقدار اراضی کشاورزی لرستان بیان کرد: در استان لرستان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که ۲۵ درصد آن آبی است یعنی حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آن به آبیاری تحت فشار مجهز است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در بخش کشاورزی تصریح کرد: استان لرستان در حبوبات رتبه نخست در کشور دارد و در ماهیان در استان‌های غیر ساحلی نیز رتبه نخست را دارد و در محصولات باغی جزو استان‌های بر‌تر کشور است.

غضنفری گفت: اگر ما برنامه محور نباشیم به جایی نمی‌رسیم و کشاورزی در استان لرستان با کشاورزی مدرن فاصله زیادی دارد که ما منتظر تحول در کشاورزی استان هستیم که برای این کار نیازمند ورود بخش خصوصی و مردم هستیم.

وی با اشاره به وضع نا‌مناسب لرستان در بحثزراعت به صورت مکانیزاسیون خاطر‌نشان کرد: استان لرستان در زراعت در بخش مکانیزاسیون در وضعیت مطلوبی نیست که باید برای این قسمت برنامه ریزی ویژه کرد و ما ابتدا به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هستیم و بعد از اتمام ان‌ها نوبت به پروژه‌های جدید می‌رسد.

غضنفری با اشاره به رشد کشاورزی استان در سال ۹۳ اظهار کرد: ما تمام پیشکسوتان کشاورزی در استان را شناسایی و جمع کرده‌ایم و ظرفیت‌ها را شناخته‌ایم و خوشبختانه امسال تولید گندم در استان ۵۰ درصد رشد داشته که هر چند تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در استان مطلوب ما نیست و باید میزان تولید گندم لرستان به بالای۵۰۰ هزار تن برسد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به مدل اشتباه آبیاری باغات انجیر پلدختر افزود: باغات انجیر در شهرستان پلدختر به صورت غرقابی ابیاری می‌شود که سبب هدر رفت آب می‌شود و خسارات زیادی وارد می‌کند که باید به سمت آبیاری تحت فشار برویم.

وی بیان کرد برای تولید باغبانی نیز می‌خواهیم به سمت متراکم مانند گلخانه برویم و ما به دنبال ترویج کاشت گل محمدی در استان هستیم که در شمال استان طرح ۵ هزار هکتاری را نیز برای این کار شاسایی کردیم چرا که از هر لیتر اسانس ۲۵ میلیون درآمد وجود دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ اب در لرستان عنوان کرد: ما امسال ۴ ایستگاه پمپاژ آب را که سال‌ها تعطیل بوده به بهره برداری رسانده و ۶ پمپاژ دیر نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز