خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس؛

۱۰ درصد کل ایثارگران جویای کار، متعلق به لرستان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۸۷۶

بیکاری ایثارگران در این استان ۵ برابر میانگین کشوری است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اوج گیری بیکاری در لرستان گفت: بیکاری ایثارگران در این استان ۵ برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، ' ایرج عبدی ' در نشست علنی امروز دوم مهر مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس گفت: لرستان با جمعیتی حدود به ۲.۳ میلیون جمعیت کشور ۳.۶ درصد کل شهدای کشور را از جنگ تحمیلی دارا است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بین آزادگان سرافراز ۲.۱ درصد این عزیزان متعلق به لرستان بوده یعنی رزمندگان این استان در لشگرهای همیشه پیروز ۵۷ حضرت ابوالفضل و ۸۴ خرم آباد و دیگر نیروهای مردمی در مناطق سخت جنگی تا آخرین خون خود از کیان ایران اسلامی حفاظت کردند و تن به اسارت دشمن ندادند.

وی افزود: از جمعیت ۶۲ هزار نفری جویای کار ایثارگران شش هزار و ۱۲۰ نفر متعلق به استان لرستان بوده یعنی بیکاری ایثارگران در این استان پنج برابر میانگین کشور است.

عبدی ادامه داد: ۱۰ درصد کل ایثارگران جویای کار متعلق به استان لرستان بوده و آمار بالای رشد جمعیت در این استان در سالهای ۶۰ تا ۷۰ باعثافزایش جمعیت فعال این استان شده به طوریکه در سالهای گذشته همواره رتبه اول بیکاری را در کشور دارا بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز