خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

از پتانسیل‌های بالای لرستان به خوبی استفاده نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۹۴

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت های بالا در لرستان افزود: در استان لرستان ظرفیت های بالایی وجود دارد ولی به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت های بالا در لرستان افزود: در استان لرستان ظرفیت های بالایی وجود دارد ولی به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حسن طایی در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور مسئولان استان لرستان برگزار شد اظهار کرد: باید مسائل استان لرستان را شناسایی کنیم و برای حل ان ها راهکار پیدا کنیم.

وی با اشاره به تورم کشور افزود: ما همانند تمام کشورها با دو مشکل بیکاری و تورم روبه رو هستیم که این مشکلات یک عارضه هستند که باید برطرف شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تورم و بیکاری دارای چندین ریشه هستند که باید برای حل مشکلات همه کارگزارن اجتماعی نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای بهتر مشخص شدن وضعیت اقتصادی لرستان وضعیت این کشور را با سه کشور ارمنستان، بلژیک و هلند که از نظر اندازه تقریبا هم مساحت با لرستان هستند مقایسه می کنیم.

طایی عنوان کرد: با مقایسه کردن شاخصه های اقتصادی - اجتماعی استان لرستان با این سه نکات زیادی می بینیم.

وی با اشاره به جمعیت این کشورها در مقایسه با لرستان گفت: جمعیت ارمنستان ۳ میلیون نفر، بلژیک ۱۱ میلیون نفر، هلند ۱۶ و لرستان کمتر از ۲ میلیون نفر است.

تولید ناخالص لرستان ۳ میلیارد دلار است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تولید ناخالص داخلی لرستان در مقایسه با سه کشور مذکور، گفت: تولید ناخالص ارمنستان ۶ میلیارد است و بلژیک ۴۰۰ میلیارد و هلند ۶۷۰ و لرستان ۳ میلیارد است.

ولی تولید ناخالص سرانه ارمنستان ۲ هزار دلار دانست و گفت: این شاخص در کشور بلژیک ۳۸ هزار دلار، هلند ۴۲ هزار و لرستان ۲ هزار دلار است.

طایی تعداد افراد فعال در لرستان در بخش اقتصادی و بازار کار را ۶۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این شاخص در ارمنستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، بلژیک ۵ میلیون و در هلند ۹ میلیون نفر است و این تعداد برای استان ۶۰۰ هزار نفر است که پایین است و باید این تعداد به بیش از یک میلیون نفر برسد.

ظریب اشتغال لرستان ۲۵ است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظریب اشتغال در لرستان را ۲۵ عنوان کرد و افزود: ظریب اشتغال در ارمنستان ۳۸ درصد، بلژیک ۴۶ و در کشور هلند ۵۸ است.

وی با اشاره به نرخ مشارکت زنان در لرستان گفت: نرخ مشارکت زنان در ارمنستان ۵۸ درصد بلژیک ۴۵، هلند ۵۷ و در لرستان ۱۲ درصد است.

وی با اشاره به نرخ مشارکت کل اقتصادی اجتماعی گفت: این شاخص در ارمنستان ۶۵، بلژیک ۵۳، هلند ۶۴ و لرستان ۳۸ در صد است و مردان ۶۴ درصد است.

ظرفیت های لرستان به خوبی استفاده نشده است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت های بالا در لرستان افزود: در استان لرستان ظرفیت های بالایی وجود دارد ولی به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

طایی افزود: برای حل مشکل بیکاری در لرستان، بهبود کسب و کار و کاهش تورم باید جریان تحول به هم بپیوندد.

وی با اشاره به نخستین نکته در جریان تحول گفت: آموزش، مهارت، تخصص و دانایی نخستین نکته در جریان تحول است که دانشگاها و مدارس لرستان باید این شاخص را ایجاد کنند و نگاه ما به خود استان باشد و به مرکز نگاه نداشته باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری، رشد و تولید را دومین شاخصه جریان تحول دانست و افزود: این جریان باید تسهیل شود و بانک هایی که در لرستان فعالیت می کنند نقش مهمی در این زمینه دارند.

استان لرستان با کشورهای خارجی ارتباط دوسویه اقتصادی برقرار کند

وی با اشاره به سومین شاخصه جریان تحول افزود: محیط مناسب کسب و کار برای سرمایه گذاری نیازمند فضای آرام و مساعد است که باید فراهم شود.

طایی افزود: فضای مساعد و امن سرمایه گذار، چهارمین شاخصه است که به محیط مادی ارتباط دارد و باید این شرایط برای سرمایه گذاران فراهم شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وجود تقاضا و بازار مناسب، بازاریابی و فروش محصولات و جریان تجارت خارجی دو سویه پنجمین شاخصه ایجاد جریان تحول در لرستان است و باید دقت کنیم که لرستان در ایران و دنیا در چه جایگاهی قرار دارد و هم در ارتباط با دیگر استان ها و هم با خارج از کشور باید ارتباط برقرار کرد.

وی با اشاره به ششمین شاخصه جریان تحول افزود: فرهنگ مناسب بهره وری نیروی کار، ریسک پذیری و تهور طلبی موضوع بعدی در ایجاد این جریان است که باید به آن پرداخت اما در لرستان می خواهند به وسیله دیگران برای آن ها تولید شغل شود و من در جلساتی که با جوانان استان لرستان داشتم گفتم که باید به سمت تولید کار بروید و باید برای ریسک پذیری جریان یک و شش بهم پیوند بخورد و اگر هر کدام به سوی منفی رود روی سیستم اثر می گذارد.

نگاه مدیران لرستان به ظرفیت های استان باشد

طایی گفت: هفتمین شاخصه نظام اداری تسهیل گر و کارآمد است که در تمام سفرهای استانی جلسات زیادی برای این امر برگزار کردم و در بعضی استان های سرمایه گذارانی بودند که می خواستند ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان در آن استان سرمایه گذاری کنند ولی نگران وضعیت اداری بودند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ادارات ما این مشکل وجود دارد و بایدبرای رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی نگاه مسئولان لرستان به ظرفیت استان را مهم دانست و افزود: برای مدیریت خوب استان که بتوان درآمد زایی داشت باید جریان های تحول دست به دست هم دهند و اگر منتظر بمانیم که کسی از مرکز بیاید و مشکل را حل کند اشتباه است و باید خود مسئولان استان مشکل را حل کنند.

طایی با اشاره به اثرگذاری جریا ن تحول در لرستان گفت: جریان تحول می تواند وضعیت را بهبود بخشد و در جلساتی که در دو روز اخیر داشتم این موضوع را به مسئولان استان گفته ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز