خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

۳۰۰ هزار نفردر کشور دارای پروانه تولید صنایع دستی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۸۰

سالانه ۱۳۰ هزار دلار تولیدات صنایع دستی کشور به کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، افغانستان و مقداری هم به کشورهای اروپایی صادر می‌‎شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۳۰۰ هزار نفردر کشور دارای پروانه تولید صنایع دستی هستند.

گزارش خبرمگار ایلنا از خرم‎آباد، بهمن نامورمطلق دیشب در افتتاح نخستین موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی لرستان در خرم‎آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه ۱۳۰ هزار دلار تولیدات صنایع دستی کشور به کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، افغانستان و مقداری هم به کشورهای اروپایی صادر می‌‎شود.

* در سطح کشور ۳۰۰ هزار نفر دارای پروانه تولید صنایع دستی هستند

وی عنوان داشت: صنایع دستی از افتخارات کشور ایران است که باید به آن بها داده شود و استان لرستان نیز از این امر مستثنا نیست.

این مسئول یادآور شد: در سطح کشور ۳۰۰ هزار نفر دارای پروانه تولید صنایع دستی هستند که جمعیت تحت پوشش آن‌ها در این زمینه به بیش از یک میلیون نفر می‌‎رسد.

معاون صنایع دستی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ما در بحثتسهیلات می‌‎توانیم بخش خصوصی و تعاونی‎‌ها را در این زمینه حمایت کنیم.

این مسئول در پایان به بحثبازارچه‎های سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: در هر استانی بازارچه‎های سنتی وجود دارد، اما ما به دنبال به روز کردن این بازارچه‎‌ها هستیم و استان لرستان یکی از استان‎های است که ایجاد بازارچه صنایع دستی در اولویت مسئولان قرار دارد و اگر بخش خصوصی وارد شود، ما نیز می‌‎توانیم از طریق تسهیلات آن‌ها را حمایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز