خبرگزاری کار ایران

جهت کمک به ساخت زائرسرا در مشهد؛

همایش خشت‌های آسمانی به میزبانی خرم آباد برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۹۷۶۰۶

همایش خشت‌های آسمانی، جهت کمک به ساخت زائرسرا در مشهد به میزبانی خرم آباد برگزار می‌شود.

شهردار خرم آبادگفت: همایش خشت‌های آسمانی، جهت کمک به ساخت زائرسرا در مشهد به میزبانی خرم آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در جلسه‌ای که در هتل شهرداری خرم آباد برگزار شد، اعضای ستاد برگزاری همایش خشت‌های آسمانی مشخص و نحوهٔ برگزاری مورد بحثقرار گرفت.

در این جلسه که با حضور محسن اقبالی، رییس شورای شهر خرم آباد، محمد مهرابی، شهردار خرم آباد، مرتضی خرم آبادی رییس خیرین مدرسه ساز، مهندس والی‌زاده، دالوند فرمانده سپاه منطقه خرم آباد، علی جهان آرا عضو شورای اسلامی شهر و اسفندیار علیزاده رییس حراست شهرداری برپا شد.

درابتدا محمد مهرابی در خصوص چگونگی شروع پروژه ساخت زائر سرا در مشهد توضیحاتی ارائه کرد.

شهردار خرم آباد در این خصوص ابراز داشت: با توجه به تاکید مقام معظم ولایت و دستور ایشان جهت رفاه حال زائرین، اواخر سال ۹۲ در همایشی که شهر مشهد مقدس با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها، استانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر برگزار شدو نحوهٔ ساخت مورد بررسی قرار گرفت.

مهرابی در ادامه افزود: در آن همایش، تفاهم نامه‌ای امضا شد که در آن شهرداری مشهد موظف شد زمین یا املاکی نزدیک به حرم امام رضا ع را با پروانه ساخت رایگان برای این امر مهم در نظر بگیرند.

هیات امنا و هیات موسس نیز در‌‌‌ همان اواخر سال ۹۲ تعیین شدند.

در ادامه محسن اقبالی، رییس شورای شهر خرم آباد، نیز با بیان اینکه: ساخت زائرسرا برای شهروندانی که آرزوی زیارت امام رضا(ع) را دارند کاری نیکو و خداپسندانه است، تصریح کرد: برخی از کسانی که به عشق زیارت امام رضا(ع) عازم مشهد می‌شوند به دلیل مشکلات مالی فاقد مکانی جهت اسکان هستند ساخت زائر سرا بستگی به همت خیرین و تمامی آحاد مردم دارد که با توجه به ارادت مردم به امامان معصوم و ائمه ما خوشبین هستیم که در جریان برگزاری همایش خشت‌های آسمانی که جهت جمع آوری کمک به ساخت زائرسرا برگزار خواهد شد، مبلغ مورد نظر تامین شود. رییس شورای شهر خرم آباد سپس در خصوص نحوهٔ برگزاری همایش خشت‌های آسمانی، تاریخ و اعضای ستاد برگزاری اشاراتی داشتند.

در بخش‌های دیگری از این مراسم، مرتضی خرم آبادی، رییس خیرین مدرسه ساز، – سرهنگ دالوند – علی جهان آرا و والی‌زاده در خصوص برگزاری همایش توضیحاتی کلیدی و مهمی بیان نمودند. جلسه بعدی این ستاد هفته آینده برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز